Warner Bros. Discovery не побеждава очакванията, но напредва в ключов сектор
Въпреки добрите резултати в стрийминга, Warner Bros. Discovery съобщава за по-ниски от очакваните приходи и печалби, като в същото време разработва стратегии за партньорства и се справя с дъл
Публикувано от Божидар Балевски май 09, 2024 в Пазари
Warner Bros. Discovery оповести финансовите си резултати за първото тримесечие, които не оправдаха пазарните очаквания както по отношение на приходите, така и на печалбите, въпреки добрите резултати на подразделението за стрийминг.
Акциите на компанията отбелязаха скромно повишение в сутрешната търговия. Финансовите резултати на Warner Bros. Discovery бяха следните в сравнение с прогнозите на анализаторите от LSEG:
Печалба на акция: Отчетена загуба от 40 цента на акция при очаквана загуба от 24 цента.
Приходи: Достигнаха 9,96 млрд. долара, което не отговаря на очакваните 10,231 млрд. долара.
Warner Bros. Discovery, компанията-майка на стрийминг услугата Max, няколко кабелни телевизионни мрежи като TNT и Discovery и филмово студио, отбеляза 7% спад на приходите до 9,96 млрд. долара спрямо същото тримесечие на предходната година. Компанията подобри нетната си загуба до 966 млн. долара, или 40 цента на акция, от загуба от 1,07 млрд. долара, или 44 цента на акция, на годишна база.
Компанията съобщи, че коригираната ѝ печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) е намаляла с около 20% до 2,1 млрд. долара за тримесечието. Заслужава да се спомене слабото представяне на нейната видеоигра „Suicide Squad“: която генерира значително по-ниски приходи от очакваното.
По отношение на ръста на стрийминга Warner Bros. Discovery добави 2 млн. абонати за стрийминг директно към потребителите през тримесечието, с което общият им брой достигна 99,6 млн. Отделът за стрийминг отчете подобрение с 36 млн. долара спрямо предходната година, като коригираните приходи за тримесечието възлизат на 86 млн. долара. Освен това приходите от стрийминг отбелязаха скромно увеличение до 2,46 млрд. долара спрямо предходната година.
Компанията изтъкна значителното увеличение на приходите от реклама за стрийминг, които са скочили със 70%. Това увеличение се дължи на засилената ангажираност на Max в САЩ, подхранвана от ръста на рекламното ниво на услугата и въвеждането на спортни програми в платформата.
След като обяви по-рано през седмицата, Warner Bros. Discovery разкри стратегическо партньорство с Disney за обединяване на техните стрийминг услуги - Max, Disney+ и Hulu - достъпни това лято на преференциална цена, както съобщават водещи медии в САЩ. Това сътрудничество представлява нов подход от страна на два медийни гиганта за създаване на пакетно предложение за стрийминг, тъй като те се стремят да направят стрийминг операциите по-печеливши. Въпреки продължаващите загуби на абонати, пакетът има за цел да смекчи отдръпването на абонатите, което главният изпълнителен директор Дейвид Заслав изтъкна като критичен проблем.
По отношение на спортните медийни права главният изпълнителен директор спомена за продължаващите преговори с НБА за правата, традиционно притежавани от TNT, с надеждата да се постигне благоприятно споразумение. Компанията е подготвила стратегии за различни варианти, включително да отговори на всички конкурентни предложения за тези права.
Въпреки високите приходи от стрийминг реклама, общите приходи от телевизионните мрежи на Warner Bros. Discovery спаднаха с 8% до 5,13 млрд. долара, като съответно приходите от реклама намаляха с 11%. Сегментът на студията също отбеляза спад, като приходите се понижиха с 12% до 2,82 млрд. долара поради незадоволителните резултати и въздействието на предишни стачки в Холивуд.
Главният изпълнителен директор Заслав изрази намерения за подмладяване на студийния сегмент, като обяви планове за нов филм „Властелинът на пръстените“, чието излизане е предвидено за 2026 г.
Компанията също така активно управлява финансите си, като отбелязва значително подобрение на паричния си поток и продължава да полага усилия за намаляване на значителното си дългово натоварване, което е следствие от сливането между Warner Bros. и Discovery през 2022 г.