Warner Bros. Discovery с колебливи резултати

Акциите на Warner Bros. Discovery спаднаха с 10%, тъй като компанията не успя да отговори на очакванията на анализаторите.

Публикувано от Божидар Балевски фев 26, 2024 в Пазари

През четвъртото тримесечие на 2023 година Warner Bros. Discovery (WBD) се сблъска с насрещни ветрове, като не оправда очакванията на анализаторите както за приходите, така и за печалбата. Компанията отчете нетна загуба от 400 млн. долара, или 16 цента на акция, в сравнение със загуба от 2,1 млрд. долара през същия период на миналата година. Този недостиг, съчетан с решението на компанията да задържи прогнозата за свободните парични потоци за 2024 година, доведе до 10% спад в цената на акциите на WBD.


Предизвикателства и пропуснати цели


Няколко фактора допринесоха за неизпълнението на целите на WBD. Основното предизвикателство беше спадът на приходите от реклама, като линейната телевизионна реклама спадна с 14%, а приходите от разпространение намаляха с 4%. Линейната телевизионна реклама се отнася до традиционния метод на рекламиране по телевизията, при който рекламите се излъчват по време на планираните програми по кабелни или сателитни телевизионни канали.


Главният изпълнителен директор Дейвид Заслав призна тези трудности, като подчерта продължаващите сътресения в екосистемата на платената телевизия и разстроеното състояние на пазара на линейна реклама. Освен това стачките в Холивуд на "Гилдията на американските писатели" и "Гилдията на филмовите актьори - Американската федерация на телевизионните и радиоартисти" възпрепятстваха приходите от студийни услуги, което доведе до 17% спад и 29% спад на коригираната EBITDA за звеното. Коригираната EBITDA, което е съкращение от Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization - печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка, е финансов показател, използван за оценка на рентабилността и оперативната ефективност на дадена компания.


Положителни развития


Въпреки предизвикателствата, WBD отбеляза някои положителни развития. Водещата стрийминг услуга на компанията, HBO Max, постигна рентабилност за цялата 2023 година с коригирана EBITDA от 103 млн. долара. Това постижение поставя WBD пред нейните медийни конкуренти като Disney, NBCUniversal на Comcast и Paramount Global по отношение на рентабилността на стрийминга. WBD съобщи също така за 97,7 млн. глобални абонати на директни услуги за потребителите, което отразява 2% увеличение спрямо предходното тримесечие.


Балансиране на паричния поток и растежа


През четвъртото тримесечие WBD генерира значителен свободен паричен поток в размер на 3,31 млрд. долара, с което общият им размер за 2023 година достига 6,16 млрд. долара, което представлява увеличение от 86% на годишна база. Това постижение съответства на приоритета на Заслав за увеличаване на свободния паричен поток и намаляване на дълга. Въпреки това компанията очаква да се сблъска с насрещни ветрове през 2024 година поради увеличените разходи за съдържание след приключването на стачките на сценаристите и актьорите. Финансовият директор Гунар Виденфелс призна това предизвикателство, но отказа да предостави конкретни насоки, като се позова на фактори като Олимпийските игри, увеличените разходи за HBO Max и несигурността на годишната EBITDA. Въпреки липсата на насоки, Виденфелс изрази оптимизъм за 2024 година, заявявайки: "Очаквам 2024 година да бъде още една година със силен свободен паричен поток".


Фокус върху рентабилността и международна експанзия


WBD потвърди, че HBO Max ще остане печеливша през 2024 година, въпреки че може да претърпи загуби през първото полугодие поради увеличените разходи за съдържание. Компанията очаква Max да се възстанови през второто полугодие и да генерира 1 млрд. долара EBITDA до 2025 година. Освен това WBD планира да разшири поддържаното от реклами ниво на Max, което в момента се предлага само в САЩ, до 40 международни пазара до края на 2024 година.


Преговори за съвместно предприятие за спорт


WBD предостави ограничени подробности относно предстоящото си съвместно предприятие в областта на спорта с Disney и Fox, целящо да се насочи към 60-те милиона домакинства в САЩ, които понастоящем не са абонирани за кабелна телевизия. Услугата, чието стартиране е планирано за есента на 2024 година, ще премахне необходимостта потребителите да се ориентират по различни канали за плейофни мачове в различни мрежи. Въпреки че преговорите с NBA за подновяване на медийните права продължават, WBD подчерта ангажимента си за дисциплинирани разходи и няма да надплаща според вътрешните си оценки.


Анализ на резултатите и пътят напред


Резултатите на WBD през четвъртото тримесечие подчертават сложната ситуация, в която се намират медийните компании. Балансирането на инвестициите в съдържание, растежа на стрийминг платформите и финансовата стабилност изисква внимателно ориентиране. Въпреки че максималната рентабилност на WBD е положителен показател, компанията трябва да се справи с предизвикателства като намаляващите приходи от реклама и нарастващите разходи за съдържание. Успехът на WBD през 2024 година ще зависи от способността ѝ да управлява тези насрещни ветрове, като същевременно постига своите финансови и стратегически цели.