Volkswagen претърпя най-лошото си тримесечие от пандемията насам
Автомобилният гигант се сгромолясва пред очите ни
Публикувано от Любомир Стойчевски окт 30, 2024 в Пазари
Volkswagen AG се сблъска с най-слабото си тримесечие от пандемията COVID-19 насам, което подчертава критичната нужда на автомобилния производител от преструктуриране на дейността му в Германия.
Резултати на компанията
През третото тримесечие Volkswagen отчете 42% спад на оперативната печалба до 2,86 млрд. евро (3,1 млрд. долара), като приходите също намаляха в сравнение с миналата година. Това доведе до спад на оперативния марж до 3,6%, което е най-ниското ниво от повече от четири години насам.
Финансовите затруднения на компанията засилват аргументите на ръководството за агресивни мерки за съкращаване на разходите в Германия. Профсъюзите се противопоставят на предложенията на Volkswagen за затваряне на поне три завода и съкращаване на хиляди работни места, включително предложеното 10% намаление на заплатите на около 140 000 служители. Тези действия засилват икономическия натиск, пред който е изправена Германия.
Основният бранд на Фолксваген отчита оперативен марж от едва 2,1% за първите девет месеца на годината, което засилва необходимостта от значително съкращаване на разходите, както подчерта главният финансов директор Арно Анлиц.
Необходими мерки
Докато Volkswagen се подготвя за поредния кръг от дискусии за преструктуриране с профсъюзите в централата си във Волфсбург, анализаторите прогнозират, че закриването на заводи може да спести на автомобилния производител 2,5 млрд. евро годишно, което се равнява на около 1900 евро на продаден автомобил в Европа. Очаква се най-напред да бъдат закрити недостатъчно използваните заводи в Емден, Хановер и Оснабрюк.
Предизвикателствата в цялата индустрия също оказват влияние върху Volkswagen. Главният представител на работническия съвет Даниела Кавало отбеляза, че целият автомобилен сектор е изправен пред трудни пазарни условия, особено за обемните марки.
Фолксваген, който неотдавна издаде две предупреждения за печалбата поради бавните продажби в Китай и нарастващата конкуренция в Европа, продължава да изостава от целта си за постигане на 6,5% оперативен марж до 2026 г. Усилията на марката VW за промяна на ситуацията бяха възпрепятствани от неизпълнението на целите за пускане на пазара на електромобили, допълнително натоварени от нарастващата конкуренция от страна на китайските производители, които оспорват луксозните марки на Volkswagen - Porsche и Audi.