Volkswagen най-вероятно ще запази немските си заводи
Немската компания осигурява работа до 2030 година
Според източници, запознати с дискусиите, Volkswagen AG и представителите на работниците се доближават до споразумение за преразглеждане на основните дейности на марката, без да се затварят немски заводи.
Като част от предложената сделка ръководството е изразило готовност да запази дейността на съществуващите предприятия и да удължи гаранциите за сигурност на работните места до 2030 г. В замяна на това работниците могат да се откажат от изплащането на бонуси, заявиха източниците, пожелали анонимност поради частния характер на преговорите.
Предложени мерки за намаляване на разходите
Разглежданите мерки за намаляване на разходите включват преместване на производството на хечбека Golf от завода във Волфсбург, Германия, в Мексико и прекратяване на производството на електромобили с марката VW в Цвикау. Източниците допълват, че тези стъпки имат за цел да намалят излишния капацитет.
Докато обсъжданията продължават, окончателните детайли на споразумението могат да се променят и няма гаранция, че преговорите ще доведат до сделка. Двете страни участват в пети кръг от преговори от понеделник насам.
Ако бъде финализирано, споразумението ще предотврати мащабни стачки и ще осигури на главния изпълнителен директор Оливер Блуме по-здрава основа за преустройство на най-големия европейски автомобилен производител. Фолксваген е подложен на натиск да се справи с нарастващите предизвикателства, включително намаляващия пазарен дял в Китай и по-слабото търсене на електромобили в Европа и САЩ.
За да се справи с тези проблеми, компанията предложи няколко драстични мерки, като например намаляване на работната сила, съкращаване на заплатите и потенциално закриване на три германски завода, с цел да се спестят 17 млрд. евро (17,6 млрд. долара) под марката VW.
Преговорите продължиха четвърти ден в четвъртък, отчасти поради тяхната сложност. Дискусиите обхващат не само споразуменията за заплатите, но и по-широки въпроси като разпределението на моделите в заводската мрежа на VW и петгодишната инвестиционна стратегия на компанията.