Verizon преминава успешно през тримесечието

Verizon компенсира загубите на абонати с гъвкави планове и пакети за стрийминг, отчитайки по-малък от очаквания спад.

Публикувано от Божидар Балевски апр 22, 2024 в Пазари

Verizon Communications надмина очакванията на анализаторите през първото тримесечие на 2024 година, отчитайки по-малък от очаквания спад в броя на абонатите си на безжични услуги. Това положително развитие идва на фона на стратегически промени от страна на телекомуникационния гигант, включително въвеждането на гъвкави планове и партньорства с популярни стрийминг услуги.


Силата на гъвкавостта


Въпреки че първото тримесечие традиционно е бавен период за безжичната индустрия след празничната треска, Verizon успя да ограничи загубите на абонати до 68 000. Тази цифра е доста по-ниска от прогнозираната загуба от 100 000 абоната и представлява значително подобрение в сравнение със загубата на 127 000 абоната, отчетена през първото тримесечие на 2023 година.


Основният фактор за това подобрение изглежда е новото предложение на Verizon "myPlan". Този персонализиран план позволява на потребителите да адаптират своите квоти за данни, телефонни функции и добавки към конкретните си нужди. Тази гъвкавост изглежда намира отклик сред потребителите, особено на пазар, на който икономическата несигурност може да ги накара да бъдат по-внимателни към бюджета.


Стратегически съюз


Освен към гъвкави планове Verizon се насочи и към стратегически партньорства с услуги за стрийминг, за да повиши своята стойност. Наскоро компанията пусна промоционален пакет, предлагащ шест месеца безплатен достъп до Disney+ за нови и съществуващи клиенти на избрани планове. Това следва по-ранна инициатива от декември 2023 година, в рамките на която Verizon предложи абонаменти с отстъпка за Netflix и платформата Max Discovery на Warner Bros. като част от пакетите myPlan.


Тези партньорства имат двойна цел. На първо място, те осигуряват убедителен стимул за новите клиенти да преминат към Verizon. Второ, те подобряват цялостното предложение за стойност за съществуващите клиенти, като потенциално намаляват броя на напускащите и увеличават лоялността на клиентите. Първите индикации показват, че тази стратегия се оказва успешна. Потребителският бизнес на Verizon отчете най-силните си резултати за първото тримесечие от 2018 година насам, като нетните загуби значително намаляха в сравнение с предходната година - 158 000 срещу 263 000 абоната.


Финансови резултати и конкурентен пейзаж


Въпреки положителните тенденции по отношение на абонатите, общите приходи на Verizon в размер на 33 млрд. долара малко изостанаха от очакванията на анализаторите за 33,24 млрд. долара. Това може да се отдаде отчасти на забавянето на обновяването на телефоните - тенденция, която анализаторите обясняват с икономическата несигурност и липсата на революционни нови функции в последните версии на смартфоните. Това подчертава потенциалната уязвимост на Verizon в сравнение с конкурентите му AT&T и T-Mobile, чиито планове обикновено са на по-ниски цени. И двете компании трябва да докладват за приходите си по-късно тази седмица и ще бъде интересно да се види как се съпоставят тенденциите при абонатите и ценовите им стратегии.


Предпазлив оптимизъм


Главният изпълнителен директор на Verizon Ханс Вестберг изрази предпазлив оптимизъм относно бъдещите резултати на компанията, като заяви ангажимента им да изпълнят финансовите си прогнози и да постигнат положителен ръст на нетните абонати до края на годината. Успехът на гъвкавите им планове и стратегическите партньорства за стрийминг подсказва, че Verizon е на прав път. Въпреки това компанията трябва да продължи да следи конкурентната среда и да адаптира стратегиите си, за да се справи с продължаващите опасения, свързани с ценообразуването и циклите на обновяване на телефоните.