Този филм ли ще спаси Disney?

Компанията разчита на Дедпул, Върколака и острия хумор

Публикувано от Божидар Балевски юли 26, 2024 в Пазари

След поредица от незадоволителни премиери Дисни залага на непочтителните шеги на Дедпул и Върколака с рейтинг R, за да противодейства на умората от супергероите и да съживи интереса на публиката.


Променящ се пейзаж за филми за супергерои


Някога филмите за супергерои надеждно пълнеха киносалоните и генерираха значителни печалби за студията. Напливът от подобни филми през последните години обаче доведе до прегаряне на публиката, превръщайки някога доходоносните проекти във финансови авантюри.


Холивуд се надява, че премиерата на „Дедпул и Върколакът“ тази седмица ще промени тенденцията. Филмът с рейтинг R, изпълнен с груб хумор и явен език, се очаква да има най-добрия премиерен уикенд от всички филми тази година. Проследяващата индустрия Boxoffice Pro прогнозира, че той ще спечели между 180 и 200 млн. долара от продажбата на билети в САЩ и Канада. Това би било значителен тласък за студиото Marvel на Walt Disney Co., което напоследък се сблъсква със серия от касови разочарования.


Нова посока за Marvel


„Дедпул и Върколак“ включва Райън Рейнолдс и Хю Джакман, които се превъплъщават в ролите на нецензурния отмъстител и емблематичния мутант от X-Men. Филмът е третата част от поредицата „Дедпул“ - франчайз, известен с нестандартния си и печеливш подход. Предишните два филма, пуснати от 20th Century Fox през 2016 г. и 2018 г., събраха общо 1,57 млрд. долара. Disney придоби правата върху героите на Deadpool и X-Men през 2019 г. като част от покупката на 21st Century Fox за 71,3 млрд. долара, признавайки ги за ценни активи наред с франчайза Avatar.


Последният филм интегрира героите във филмовата вселена на Marvel (MCU) - обширна поредица от взаимосвързани филми, която започна с „Железният човек“ от 2008 г. и оттогава е събрала над 30 млрд. долара. „Мечтаехме да вкараме мутантите в MCU още от придобиването на Fox“, заяви президентът на Marvel Studios Кевин Файги на премиерата на филма в Ню Йорк.


Конкурентният пейзаж


Warner Bros. Discovery Inc. също работи за изграждането на конкурентна супергеройска вселена. DC Studios, домът на Батман, Супермен и Жената чудо, назначи режисьорите Джеймс Гън и Питър Сафран да ръководят усилията му в създаването на конкурентна поредица от преплетени филми и телевизионни предавания.


Marvel, окуражена от ранните си успехи, разширява дейността си до пускането на четири филма годишно и множество телевизионни сериали по Disney+. Въпреки това последните проекти като „Ант-Мен и Осата: Квантумания“ и „Марвел“ не се представиха добре, което доведе до преоценка на стратегията им. Оплакванията от лошите визуални ефекти в сериалите на Disney+ и произтичащото от това напрежение за работниците по визуалните ефекти, които се обединиха в профсъюз през септември миналата година, допълнително усложниха нещата.


Главният изпълнителен директор на Дисни Боб Айгър, целящ да подобри контрола на качеството след завръщането си през ноември 2022 г., обяви планове за намаляване на продукцията на Марвел до два телевизионни сериала и два до три филма годишно. Тази промяна е част от по-широка стратегия за възвръщане на предишната слава на студиото.


Изключително важно издание


„Дедпул и Върколак“ е първата премиера на MCU на Disney след разочароващото представяне на „Марвел“, което доведе до загуби от над 100 млн. долара. Забавянето на продукцията, причинено от миналогодишните стачки на сценаристите и актьорите, означава, че това ще бъде единственият MCU филм за 2024 г. Успехът на филма е от решаващо значение за Дисни, която не е виждала печалба от подразделението си за кинопремиери от април 2022 г. насам.


За разлика от тях, Warner Bros. няма планирани за пускане филми на DC тази година, което е първият случай от повече от две десетилетия, след слабото представяне на „The Flash“, „Blue Beetle“ и „Shazam! Яростта на боговете“.


Смел нов подход


Режисираният от Шон Леви „Дедпул и Върколак“ има за цел да съживи MCU със свежа смесица от ирония и непочтителност. Филмът, включващ кървав екшън и рискован хумор, се очаква да намери отклик сред публиката и потенциално може да удвои началните продажби на билети на хита на Warner от 2019 г. „Жокера“, който събра над 1 млрд. долара.


Силният дебют на „Дедпул и Върколакът“ може да отбележи повратна точка за Disney, сигнализирайки за отдалечаване от конвенционалните супергеройски тропи към по-смели и нестандартни сюжети. Острият хумор на филма, илюстриран от сцени като Дедпул, който бърка бухалки със секс играчки, представлява значително отклонение от традиционно семейните филми на Дисни. И Marvel, и Disney се надяват, че тази смела нова посока ще намери отклик сред публиката и ще възроди интереса към жанра на супергероите.