Тайните зад империята на луксозните стоки и най-богатия европеец

Ето кои бизнеси контролират света на лукса

Публикувано от Божидар Балевски юни 24, 2024 в Пазари

Бернар Арно, придружаван от различна група асистенти, служители по сигурността и членове на семейството, посвещава част от съботната си сутрин, за да посети няколко от своите магазини. Тези магазини, които са специализирани в производството на висок клас чанти, дизайнерски облекла, фини бижута и луксозни часовници, не са просто търговски площи, а светилища на лукса, които Арно щателно наблюдава.


Арно, 75-годишният главен изпълнителен директор и председател на LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, не е там за лично пазаруване. Десетилетията му опит в света на луксозната търговия на дребно са усъвършенствали способността му да забелязва и най-малките несъответствия, които биха могли да помрачат разкошната атмосфера, която той се стреми да увековечи. Бързо съобщава на висшите си ръководители за всички забелязани проблеми, като очертава необходимите корекции с педантични подробности.


По време на посещение в търговския обект на Berluti в Токио Антоан Арно, най-големият му син и ръководител на комуникациите на LVMH, си спомня, че е получил критична обратна връзка от баща си за витрина, която не е отговаряла на очакванията му. Антоан си спомня предложението на баща си да се въведе отново елемент от предишното оформление, който е бил особено успешен.


По подобен начин Александър Арно, по-малкият син на Бернар от друг брак и EVP в Tiffany & Co., сподели впечатления от неотдавнашното посещение на баща си в Дубай, подчертавайки изостреното внимание на Бернар към дребните детайли като обзавеждането на магазина и облеклото на персонала, които обикновено остават незабелязани от обикновения посетител.


Това внимание към детайлите е черта, която Бернар Арно е внесъл в своя стил на управление, който значително е повлиял на световния пазар на луксозни стоки. Под негово ръководство LVMH се превърна от национална индустрия в глобален лидер в търговията на дребно с луксозни стоки, оказвайки влияние върху пазари от Азия до Америка и Европа. Влиянието му се простира отвъд традиционните пазари на луксозни стоки, оформяйки потребителската култура в оживените търговски квартали по целия свят.


Стратегията на Арно включва не само придобиването на луксозни марки, но и интегрирането им в конгломерат, където те могат да запазят уникалната си идентичност, като същевременно се възползват от мащаба на LVMH. Този подход позволи на LVMH да доминира в сектора на луксозните стоки, определяйки тенденции и стандарти, на които другите се стремят да подражават.


Предстоящите летни олимпийски игри в Париж подчертават друг аспект на влиянието на Арно, тъй като LVMH е виден спонсор. Това спонсорство, наред със значителните му дарения за културни и исторически обекти като катедралата Нотр Дам, подчертава ролята му не само на бизнес магнат, но и на покровител на културата и наследството.


Въпреки конкурентния и често пъти безкомпромисен характер на луксозната индустрия, подходът на Бернар Арно съчетава строгото управление с дълбоко разбиране на културната и естетическата стойност на луксозните стоки. Ръководството му не само диктува дейността на неговия конгломерат, но и оказва значително влияние върху глобалното възприемане на лукса.


Тъй като LVMH продължава да разширява влиянието си под ръководството на Арно, луксозният пейзаж е на път да се развие, воден от неговата визия и стратегически решения. Независимо дали става дума за нови придобивания или за бъдещото ръководство на LVMH, плановете на Арно се следят отблизо от индустрията, отразявайки ключовата му роля в оформянето на бъдещето на лукса.