Резултати на Ford за третото тримесечие в условията на стачка на UAW

Публикувано от Божидар Балевски окт 29, 2023 в Пазари

Ford Motor Company наскоро публикува своите приходи за третото тримесечие, като разкри резултати, които не оправдаха очакванията на Уолстрийт поради съвкупност от фактори, включително въздействието на продължителната стачка на Обединените автомобилни работници (UAW). Този анализ разглежда ключовите аспекти на резултатите на Ford, последиците от стачката на UAW и стратегията на компанията за възстановяване и адаптиране към променящия се автомобилен пейзаж.


Ford отчете приходи за третото тримесечие, които разочароваха Уолстрийт, тъй като преструктурира дейността си след близо шестседмичната стачка на работниците от UAW. Тази стачка, която завърши с предварителна сделка, струва на Ford значителна сума от 1,3 млрд. долара. Неочакваното спиране на работата принуди компанията да оттегли предварително обявената си прогноза за приходите, която включваше коригирана печалба между 11 и 12 млрд. долара и коригиран свободен паричен поток от 6,5 до 7 млрд. долара.

Преди стачката да започне на 15 септември, Ford беше на път да изпълни прогнозата си за приходите, като подчерта смущенията, причинени от трудовите действия.

Резултатите на Ford за третото тримесечие подчертават предизвикателствата, пред които е изправена компанията, включително въздействието на стачката на UAW и продължаващите проблеми с разходите и качеството. Коригираната печалба на акция на компанията възлиза на 39 цента, което не отговаря на очакваните от анализаторите 45 цента. Аналогично, приходите от автомобилната индустрия достигнаха 41,18 млрд. долара, което е малко по-малко от очакваните 41,22 млрд. долара. Джон Лоулър, главен финансов директор на Ford, обясни тези пропуски с комбинация от фактори, а именно стачката на UAW и необходимостта от решаване на проблемите, свързани с разходите и качеството, които измъчват дейността на компанията.

На фона на тези предизвикателства Ford все пак показа признаци на устойчивост, тъй като през третото тримесечие достигна нетна печалба от 1,2 млрд. долара в сравнение със загуба от 827 млн. долара през същия период на предходната година. Компанията отчете 11% увеличение на общите приходи, достигайки 43,8 млрд. долара. Коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) също отбеляза здравословен ръст от 22%, достигайки 2,2 млрд. долара.

Макар че резултатите на Ford бяха донякъде незадоволителни, заслужава да се отбележи, че съперникът на Ford General Motors (GM) наскоро надмина очакванията на Уолстрийт с коригирана печалба на акция от 2,28 долара и приходи от 44,13 млрд. долара. Това подчертава различната съдба на автомобилните производители в постоянно променящия се пейзаж на индустрията.


Бизнесът на Ford с електрически превозни средства и адаптацията

Въпреки предизвикателствата, Ford остава ангажиран с инициативите си за електрически превозни средства (EV). Традиционните му бизнес операции (Ford Blue) спечелиха 1,72 млрд. долара през третото тримесечие, докато търговският му бизнес Ford Pro спечели 1,65 млрд. долара. Въпреки това звеното му за електромобили Model-E отчете загуба от 1,33 млрд. долара в периода юли-септември. В отговор на променящата се пазарна динамика Ford обяви забавяне на предварително обявените инвестиции в електромобили на стойност приблизително 12 млрд. долара, включително отлагане на изграждането на завод за батерии за електромобили в Кентъки. Въпреки това компанията продължава да напредва с новия си завод за електромобили и кампус в Западен Тенеси, известен като Blue Oval City.


Бъдещи перспективи и предизвикателства

Джон Лоулър подчерта, че сделката с UAW, ако бъде ратифицирана от членовете, ще увеличи разходите с 850-900 долара на сглобен автомобил. За да смекчи тези допълнителни разходи и да постигне предварително обявените цели за рентабилност, Ford ще се съсредоточи върху намирането на ефикасност, подобряване на производителността и намаляване на разходите в цялата компания. Тези усилия са от решаващо значение за осигуряване на постоянна конкурентоспособност на компанията в бързо променящия се автомобилен пейзаж.


Резултатите на Ford за третото тримесечие, белязани от влиянието на стачката на UAW и продължаващите оперативни предизвикателства, отразяват сложността на автомобилната индустрия. Въпреки че компанията е изправена пред непосредствени препятствия, тя остава ангажирана с инициативите си за електрически превозни средства и се адаптира към динамиката на индустрията. Способността на Ford да се справи с тези предизвикателства и да остане конкурентноспособна ще определи нейния успех в развиващия се автомобилен пейзаж, където устойчивостта и адаптивността са от първостепенно значение.