Ресторантите за junk храна влезнаха в ожесточена борба

Вижте коя е първата жертва във "войната"

Публикувано от Божидар Балевски авг 16, 2024 в Пазари

В момента ресторантите за бързо обслужване (QSR) са въвлечени в интензивна „стойностна война“, борейки се да привлекат загрижените за бюджета си потребители с оферти за хранене за 5 долара или дори с още по-добри сделки, за да запазят пазарния си дял. Тази конкуренция става все по-ожесточена, тъй като лидерите на QSR признават, че домакинствата с ниски и средни доходи изпитват финансово напрежение в настоящия икономически климат при управлението на администрацията на Байдън-Харис. При все още високата инфлация, повишените лихвени проценти, намаляващите спестявания и дълговете по кредитните карти, които достигат своя предел, много потребители са в затруднено положение.


Макдоналдс пръв започна да предлага ястия за 5 долара, а скоро го последва и Бъргър Кинг. По-рано тази седмица Yum! Брандс„ обяви плановете си скоро да въведе своя собствена оферта за хранене, като в изявлението се казва: „KFC отговаря на “Войната на стойността“ с повече оферти за клиентите всеки ден от седмицата тази есен“.


Тъй като тези ценови войни се засилват, популярната верига за сандвичи Subway може да бъде първата, която ще понесе последствията от тази спирала на понижаване на цените.


Проблемите на Subway


Subway спешно свиква среща с франчайзополучателите от своите 19 000 обекта в Северна Америка, тъй като компанията се бори с намаляващите продажби и свиващите се печалби.


„Тази среща е от решаващо значение“, се посочва в поканата на Subway. „Присъединете се към нас ... за да обсъдим настоящото състояние на индустрията и да получим актуална информация за нашия бизнес“.


Проведе се интервю с франчайзополучател, който управлява двадесет магазина Subway. Франчайзополучателят отбеляза, че „продажбите в един и същи магазин са спаднали с 5 до 10 % през последните седмици в сравнение със същия период на миналата година“. Франчайзополучателят обяснява този спад с намаляването на рекламните дейности и със значителния спад на броя на клиентите.


„Предлагат прекалено много купони“, отбелязва франчайзополучателят и добавя: “Брутните ни продажби дори не са на нивото от 2012 г., а тогава печалбите бяха пет пъти по-големи от сегашните.“


Последната национална рекламна кампания с участието на легендата на НБА Чарлз Баркли изглежда не е постигнала добри резултати. Данните сочат, че в източния регион на САЩ, който включва около 1000 обекта, средните седмични продажби в един и същи магазин са спаднали с 8,7% между 25 юни и 16 юли в сравнение със същия период на миналата година.


Консултантът по ресторантьорство Джон Гордън определи извънредното заседание, насрочено за четвъртък, като „изключително необичайно“.


Гордън също така спомена, че последните данни за продажбите в един и същи магазин за обектите на Subway както на западното, така и на източното крайбрежие показват спад от 10%.


Комбинацията от ценностни войни в QSR и извънредната среща на Subway не е показателна за процъфтяваща икономика; по-скоро подсказва, че спадът на потребителите набира скорост.