Приходите на McDonald's за третото тримесечие надминават очакванията
Публикувано от Божидар Балевски окт 30, 2023 в Пазари
Световният гигант в сферата на бързото хранене McDonald's Corporation съобщи за добри резултати и приходи за третото тримесечие, надминавайки очакванията на Wall Street. Впечатляващите резултати се дължат на комбинация от фактори, включително стратегически увеличения на цените, маркетингови кампании и разширяване на каналите за доставка и цифровите канали. В тази аналитична статия се навлиза в детайлите на финансовите резултати на Макдоналдс за третото тримесечие на 2023 г., като се хвърля светлина върху ключовите фактори за успеха на компанията и нейните перспективи в променящия се икономически пейзаж.
През третото тримесечие Макдоналдс обяви печалба на акция от 3,19 долара, коригирана, в сравнение с очакваните от анализаторите 3 долара. Приходите на компанията за същия период възлизат на 6,69 млрд. щатски долара, надхвърляйки очакваните от Wall Street 6,58 млрд. щатски долара. Тези високи резултати отразяват нетна печалба от 2,32 млрд. долара, или 3,17 долара на акция, в сравнение с 1,98 млрд. долара, или 2,68 долара на акция, през същия период на предходната година.
Един от най-значимите фактори за успеха на Макдоналдс в САЩ е стратегическото увеличение на цените, което доведе до 8,1% ръст на продажбите. Въпреки че точният процент на повишението на цените не беше оповестен, тези увеличения изиграха ключова роля за повишаване на печалбите на компанията.
Глобални продажби и международен растеж
Глобалните продажби на Макдоналдс нараснаха с впечатляващите 8,8% през тримесечието, надминавайки прогнозите на StreetAccount от 7,8%. Международните пазари също отбелязаха стабилен ръст с 8,3% увеличение на продажбите, където компанията пряко притежава и управлява ресторанти. Тези резултати бяха подкрепени от силното търсене в региони като Обединеното кралство, Германия и Канада. Сегментът на международните лицензирани пазари за развитие, включително Китай и Япония, отбеляза забележителното 10,5% увеличение на продажбите.
Макдоналдс изтъкна ролята на маркетинговите си кампании и ръста на дигиталните поръчки и поръчките за доставка за разширяването на продажбите си. Ангажиментът на компанията за подобряване на потребителското преживяване чрез цифровите канали се отплати, тъй като все повече потребители избират удобни възможности за доставка и поръчки.
Перспективи на главния изпълнителен директор
Крис Кемпчински, главен изпълнителен директор на Макдоналдс, изрази увереност в бъдещето на компанията, въпреки че признава продължаващите макроикономически предизвикателства, включително високата инфлация и лихвените проценти. Той заяви, че по-широката икономическа среда съответства на очакванията на компанията за годината, като подчерта стратегическата посока и бизнес перспективите на Макдоналдс.
Компанията също така спомена, че разходите за преструктуриране са имали незначително въздействие върху печалбата поради реорганизация, която е включвала уволнения на служители. Въпреки това акциите на Макдоналдс поскъпнаха с 2,1% в предборсовата търговия след съобщението, което показва доверието на инвеститорите в резултатите на компанията.
Впечатляващите резултати на Макдоналдс за третото тримесечие на 2023 г. подчертават ефективността на стратегическите увеличения на цените, цифровите иновации и маркетинговите кампании за стимулиране на растежа на продажбите. Докато компанията се ориентира в предизвикателствата на високата инфлация и лихвените проценти, тя остава оптимистично настроена относно стратегическата си насока и бъдещите си перспективи. Силното представяне на гиганта в сферата на бързото хранене както на вътрешния, така и на международния пазар затвърждава позицията му на глобален лидер в бранша, готов за продължителен успех в условията на постоянно променящ се икономически пейзаж.