Още една компания от великолепната седморка пусна своите отчети

Meta отбелязва силно тримесечие

Публикувано от Божидар Балевски авг 01, 2024 в Пазари

Meta Platforms Inc. отчете впечатляващи продажби за второто тримесечие, като надхвърли очакванията и показа как инвестициите в изкуствен интелект (ИИ) подобряват способността ѝ да предоставя по-целенасочени и персонализирани реклами.


Този положителен импулс, който повиши стойността на акциите на Meta в края на търговията в сряда, дава на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг възможност да продължи да инвестира в бъдещи технологии. По време на дискусия с инвеститори и анализатори Зукърбърг наблегна на фокуса на Meta върху големите езикови модели за чатботове с изкуствен интелект и изтъкна напредъка в задвижваните с изкуствен интелект умни очила и слушалки за виртуална реалност.


„Има много шум около това, че изпълнителните директори на технологични компании говорят безкрайно за ИИ по време на разговорите за приходите“, отбеляза Зукърбърг в сряда. „Но това е така, защото ИИ е наистина трансформиращ, оказвайки влияние върху различни аспекти в различни времеви рамки“.


Зукърбърг вярва, че ИИ в крайна сметка ще повлияе в някаква степен на почти всички продукти на Meta.


В краткосрочен план Meta използва ИИ, за да повиши ефективността на таргетирането на рекламите, да оптимизира кога и къде се показват рекламите и да въведе генеративни функции на ИИ, за да помогне на търговците с ограничени бюджети да създават по-ангажиращи промоции.


Тримесечно представяне на компанията


Към 30 юни приложенията на Meta, включително Facebook, Instagram и WhatsApp, имат обща потребителска база от 3,27 млрд. потребители, което отразява 7% увеличение спрямо предходната година.


Компанията отчете тримесечни приходи в размер на 39,1 млрд. долара, надхвърляйки прогнозите на анализаторите за 38,3 млрд. долара. За текущото тримесечие Мета очаква приходи между 38,5 и 41 млрд. долара, в сравнение със средната прогноза от 39,2 млрд. долара.


След отчета за приходите акциите на Meta отбелязаха около 5% увеличение в края на търговията.


Meta усилено инвестира в центрове за данни и изчислителна мощ като част от стратегията на Зукърбърг за осигуряване на лидерска позиция в бързо развиващата се индустрия на изкуствения интелект. Компанията преразгледа прогнозата си за капиталовите разходи за цялата година до диапазона от 37 до 40 млрд. долара, като повиши долната граница на предишната си оценка с 2 млрд. долара.


Тези инвестиции са насочени предимно към големи езикови модели, които са от съществено значение за разработването на чатботове с ИИ. Неотдавна Meta представи най-усъвършенствания си досега модел, за чието разработване са били необходими стотици милиони долари изчислителна мощност. Компанията инвестира сериозно и в други дългосрочни проекти, като например интелигентни очила с изкуствен интелект и метавселена - съвкупност от виртуални светове. Подразделението Reality Labs на Meta, което отговаря за тези иновативни технологии, отчете тримесечна загуба от близо 4,5 млрд. долара.


Балансирането на тези инвестиции с необходимостта от незабавна финансова възвръщаемост е предизвикателство за Meta. Въпреки че Зукърбърг предприе стъпки за подобряване на резултатите на акциите - като например съкращаване на работни места, стартиране на програма за обратно изкупуване на акции на стойност 50 млрд. долара и издаване на първия тримесечен дивидент на Meta - той също така ясно заяви, че разходите на компанията ще продължат да се увеличават. В сряда Meta обяви плановете си за значително увеличаване на капиталовите разходи.


Бъдещи планове


„Въпреки че все още уточняваме плановете си за следващата година, в момента очакваме значителен ръст на капиталовите разходи през 2025 г., тъй като продължаваме да инвестираме в изследвания и разработване на продукти в областта на изкуствения интелект“, заяви Meta.


Има ранни признаци, че продуктите на Meta, фокусирани върху ИИ, набират популярност, въпреки че все още не са оказали съществено въздействие върху крайните резултати на компанията. Зукърбърг отбеляза, че чатботът на Meta, Meta AI, е на път да се превърне в най-широко използвания асистент с изкуствен интелект в световен мащаб до края на годината. Той също така прогнозира, че в крайна сметка всеки бизнес ще се нуждае от поне един чатбот с изкуствен интелект, който да управлява взаимодействията с клиенти.


Според Зукърбърг търсенето на умните очила Meta, разработени в партньорство с Ray-Ban на Essilor Luxottica, в момента надхвърля производствения капацитет на компанията.


През април Зукърбърг заяви, че „умните инвеститори“ ще признаят дългосрочния потенциал на технологиите за изкуствен интелект и мета, дори ако финансовата възвръщаемост е все още на години разстояние. По-рано този месец той заяви пред Блумбърг, че е по-добре да се свръхинвестира в тези технологии, отколкото да се инвестира недостатъчно.


„Мисля, че има значителен шанс много компании да прекалят с инвестициите в момента и в ретроспекция може да осъзнаем, че сме похарчили милиарди повече от необходимото“, каза Зукърбърг. „Вярвам обаче също така, че компаниите, които инвестират сега, вземат рационално решение, защото рискът да изостанат в това, което може да се окаже най-важната технология за следващите 10-15 години, е твърде голям.“


Акциите на Meta, които затвориха на цена от 474,83 долара в Ню Йорк, поскъпнаха допълнително в продължителната търговия след обявяването на резултатите, като от началото на годината досега ръстът е 34%.