Огромен спад в продажбите за един от най-големите автомобилни производители
Конкуренцията в автомобилния сектор е жестока и някои може и да не оцелеят
Публикувано от Любомир Стойчевски окт 31, 2024 в Пазари
Приходите на Stellantis NV за третото тримесечие са намалели с 27 %, тъй като производителят на автомобили отчита по-малки доставки в значими региони.
Приходите за тримесечието спаднаха до 33 млрд. евро (35,8 млрд. долара), което не отговаря на очакванията на анализаторите, които прогнозираха 35,9 млрд. евро. Доставките намаляха на критични пазари, включително в Европа и Северна Америка, където компанията се фокусира върху намаляване на високите нива на запасите.
Тримесечни приходи на Stellantis
Източник: Финансови отчети на компанията
Тенденции в приходите и продажбите
Тримесечните продажби на компанията спаднаха до едно от най-ниските си нива от сливането насам.
Stellantis се сблъсква с предизвикателства в САЩ, включително изтегляне на продукти от пазара и намаляване на пазарния дял, отчасти поради увеличаване на цените, изпреварващо конкурентите. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес реагира настойчиво след неотдавнашното предупреждение за печалбата, като предприе коригиращи мерки и привлече ново ръководство, включително нов финансов директор. В четвъртък компанията потвърди ревизираната си прогноза.
По-рано този месец Stellantis, която е собственик на Jeep и Fiat, отчете значителен спад в доставките за третото тримесечие, като в Северна Америка спадът е 36%. Компанията също така обяви намаляване на дилърските запаси в САЩ с над 80 000 единици от юни до октомври.
Въпреки силното търсене на нови модели като Citroën C3 и Peugeot 3008, Stellantis призна за предизвикателства, дължащи се на забавяне на продукти и ценови натиск, особено в Европа. Компанията очаква до края на тази година в Европа да се предлагат 40 изцяло електрически модела.
Анализаторът на Citi Харалд Хендрикс отбеляза в доклад за клиенти, че макар предприетите през третото тримесечие действия да облекчават краткосрочния натиск върху запасите в САЩ, Stellantis ще се нуждае от нова дългосрочна стратегия, за да стабилизира позициите си през 2025 г. и след това.