"Невероятният" залог на Lenovo

Възможно ли е позициониране на Motorola като третия по големина глобален играч на пазара на смартфони?

Публикувано от Божидар Балевски яну 19, 2024 в Пазари

В стратегически ход, целящ да промени конкурентния пейзаж на световния пазар на смартфони, Lenovo, китайският технологичен гигант и най-големият производител на персонални компютри в света, залага много на своята марка смартфони Motorola. Матю Зелински, изпълнителен вицепрезидент на Lenovo, смело прогнозира, че през следващите три години Motorola ще си осигури позицията на третия по големина играч на пазара на смартфони в световен мащаб. Тази амбициозна прогноза поставя Lenovo в пряка конкуренция с лидерите в индустрията Apple и Samsung.


Успехът на серията смартфони


Lenovo придоби Motorola от Google през 2014 година и оттогава предприе мисия за повишаване на статута на марката, като я позиционира като силен играч в сегмента на смартфоните от по-висок клас. Усилията на компанията започнаха да се материализират през 2020 година с възобновяването на емблематичния Motorola Razr като сгъваем смартфон. Зелински, говорейки на Световния икономически форум в Давос, Швейцария, изтъкна стратегическия фокус на компанията върху премиум пазара като ключов фактор за бъдещ растеж.


"Бих заложил заплатата си, че след три години ще бъдем номер три в света", изрази мнение Зелински, подчертавайки ангажимента на Lenovo да превърне Motorola в основен играч на световната сцена.


Към третото тримесечие на 2023 година Motorola и Lenovo заедно притежават 4% пазарен дял, осигурявайки си осма позиция в световен мащаб, според Counterpoint Research. Въпреки че това ги поставя зад гиганти в индустрията като Apple и Samsung, Motorola демонстрира значителен успех в определени региони. По-специално, в САЩ Motorola държи третия по големина пазарен дял, а в Латинска Америка заема втората позиция.


Плановете на Lenovo за Motorola


Зелински очерта целенасочен подход към географското разширяване, като се фокусира върху стабилен растеж на съществуващите пазари до достигане на 10% пазарен дял. Тази премерена стратегия има за цел да повиши глобалния пазарен дял на Motorola по стратегически и устойчив начин.


Важен аспект от стратегията за растеж на Lenovo е навлизането в премиум сегмента, традиционно доминиран от Apple и Samsung. Въвеждането на сгъваеми устройства, пример за което е моделът Razr, позиционира Motorola като претендент на пазара на висок клас. Зелински характеризира пускането на сгъваемия Razr като стратегически ход, описвайки го като "забиване на нож в премиум пазара".


Успехът на Razr се подчертава от наблюдението, че по-голямата част от потребителите му са преминали от устройства, които не са базирани на Android, мобилната операционна система, разработена от Google. В среда, в която iOS на Apple е основен конкурент, приемането на устройства, базирани на Android, е забележително постижение за Motorola.


Световните пазари на Lenovo


Освен амбициите си в областта на смартфоните, Lenovo се стреми към значителен растеж в Индия. Зелински подчерта стратегическото значение на Индия, изтъквайки я като една от най-критичните страни за Lenovo. Компанията е готова да разшири производствения си завод в Пондичери, Индия, в съответствие с усилията на индийското правителство да насърчи производителите на електроника да произвеждат на местно ниво. Зелински вижда Индия като стратегически партньор, особено при скока към 5G технологията, позволяващ по-широк достъп до технологии и създаване на работни места на местно ниво.


"Ще заложим колкото се може повече, защото смятаме, че ръстът на индийското население е фантастичен, а те са прекрасни хора", потвърди Зелински, сигнализирайки за ангажимента на Lenovo да използва потенциала за растеж на Индия.


Пътят напред


В заключение, смелият залог на Lenovo за издигането на Motorola до третия по големина глобален играч на пазара на смартфони означава трансформираща визия за марката. Стратегическият фокус върху премиум пазара и географската експанзия, в съчетание с успеха на иновативни устройства като Razr, позиционира Motorola като претендент срещу гигантите в индустрията. Двойният акцент на Lenovo върху глобалните амбиции и целенасочения регионален растеж, особено на технологично ориентиран пазар като Индия, подчертава ангажимента на компанията да промени динамиката на смартфон индустрията.