МакМеню за бедни. Новата оферта на McDonalds не е устойчива
Менюто за 5 долара разпалва дебат в компанията
Публикувано от Божидар Балевски май 23, 2024 в Пазари
Независима група, представляваща собствениците на франчайзи на McDonald's, изрази мнението си относно планираната от веригата промоция на евтини менюта, нарични "value meals". Те приветстват инициативата за нейната достъпност за клиентите, но подчертават необходимостта от финансова подкрепа от страна на Макдоналдс, за да бъдат подобни предложения в менюто устойчиви в дългосрочен план за работа на франчайзите. Промоцията, която ще започне на 25 юни и ще продължи около месец, ще предлага ястие за 5 долара, което включва избор между пилешко месо McChicken или McDouble, заедно с пилешки хапки, пържени картофи и напитка, което представлява значителна отстъпка в сравнение с купуването на тези продукти поотделно.
Идеята на Макдоналдс за този "value mean" се мотивира от това, че потребителите с по-ниски доходи стават все по-селективни по отношение на това къде се хранят поради продължаващата инфлация, което кара брандовете да подобряват своите стойностни предложения. Макдоналдс и неговите партньори, включително Кока-Кола, която увеличи средствата за маркетинг в подкрепа на промоцията, се стремят да запазят привлекателността си за тези потребители. Макдоналдс, въпреки че отказва да коментира писмото на франчайзополучателите, признава значението на стойността в комуникациите и промоциите си с клиентите.
Освен това групата на франчайзите предлага Макдоналдс не само да продължи тези промоции, но и да проучи възможностите за иновации в менюто, като например повторно въвеждане на закуски в опаковки, които са рентабилни и използват съществуващи съставки, като по този начин намаляват разходите за храна. Те предлагат също така да се въведат популярни напитки от дъщерното дружество на McDonald's, CosMc's, в основните обекти, за да се ободрят както клиентите, така и персоналът.
Тези препоръки са в съответствие с изявленията на главния изпълнителен директор на McDonald's Крис Кемпчински, който отбеляза нарастващото потребителско търсене на достъпни цени, подчертавайки ангажимента на бранда към предоставянето на изгодни предложения.