Кралят на YouTube MrBeast обяви сделка с Amazon

MrBeast обяви ново състезателно риалити шоу "Beast Games" в сътрудничество с Amazon MGM Studios.

Публикувано от Божидар Балевски мар 19, 2024 в Пазари

Границите между онлайн и традиционните развлечения продължават да се размиват, след като мегазвездата на YouTube MrBeast, чието истинско име е Джими Доналдсън, обединява сили със студиото Amazon MGM, за да създаде "Beast Games" - състезателна риалити поредица, обявена за най-голямата досега. Това сътрудничество бележи значителна промяна в развлекателния пейзаж, тъй като онлайн създател на съдържание за първи път използва своя огромен брой последователи, за да завладее телевизията.


Смяна на парадигмата


Доналдсън, с над 389 милиона абонати в каналите си в YouTube, е най-следваният индивидуален творец в платформата и е на четвърто място в TikTok. Съдържанието му, известно със сложните каскади, високата стойност на продукцията и наградите, които променят живота на неговите последователи, е сравнявано с професионални телевизионни предавания. В предишни видеоклипове той е издържал в карцер в продължение на седмица, опитвал се е да разруши Lamborghini с влак и дори е бил водещ на своя версия на изключително популярната "Squid Game".

Това навлизане в телевизията показва амбицията на Доналдсън да разширява границите си. В подкаста "Шоуто на Колин и Самир" той разкри, че производството на видеоклиповете му в YouTube може да струва милиони, а "Beast Games" ще разполага с още по-голям бюджет. Информационните агенции оценяват сделката между Доналдсън и Amazon на около 100 милиона долара. "Това е като нормалните ни видеоклипове, но просто 20 пъти по-добро", заяви Доналдсън. "Парите не са ограничение за шоуто. И така също мога просто да правя всичко, което е като че ли много по-свободно, отколкото си мислите, и толкова умопомрачително."


Освобождаване от хватката на алгоритъма


Доналдсън изтъква ключово предимство на работата със стрийминг услуга - избягването на ограниченията, наложени от алгоритмите на YouTube. Фактори като миниатюри, дължина на видеоклипове и заглавия често диктуват създаването на съдържание в платформата, за да се увеличат максимално гледанията. Докато видеоклиповете на MrBeast постоянно привличат стотици милиони гледания всеки, Amazon Prime Video може да се похвали само с 80 милиона активни домакинства в САЩ - по-малка аудитория. Липсата на алгоритмичен натиск обаче дава възможност за по-голяма творческа свобода.


Тенденция за разнообразяване на съдържанието


"Beast Games" не е изолирано събитие. То отразява нарастваща тенденция на онлайн създателите, които разширяват съдържанието си извън платформите на социалните медии, за да диверсифицират източниците на приходи. По-рано тази година групата от YouTube "Sidemen" пусна документален филм в Netflix. По същия начин семейството на звездата от TikTok Чарли Д'Амелио наскоро приключи третия сезон на своето риалити шоу в Hulu.


Преосмисляне на риалити телевизията с цифрово докосване


Доналдсън обещава революционен подход към риалити телевизията. "Ние преоткриваме всичко", заявява той. "Вероятно това ще бъде съдържание с продължителност над шест часа, докато нормалните ми видеоклипове са с продължителност 20 минути. Изграждането на героите, разказването на историите ще бъде извън този свят в сравнение с нормалните ни видеоклипове."


Потенциалното въздействие


Сътрудничеството  "Beast Games" има потенциала да промени формата на риалити телевизията по няколко начина:


Смяна на властта - Тази сделка означава нарастващото влияние на онлайн създателите. Студиата и мрежите все повече признават стойността на утвърдените онлайн личности и способността им да привличат голяма аудитория.

Ново поколение зрители - Огромният брой онлайн последователи на MrBeast, съставени предимно от представители на поколението Z и по-младите хора, представлява демографска група, желана от традиционните медии, които се борят да задържат аудиторията си. "Beast Games" може да бъде вход за тези зрители към платформите за стрийминг.

Иновации в съдържанието - Пренебрегването на бюджетните ограничения от страна на Доналдсън и бягството му от натиска на алгоритмите може да доведе до по-смели и креативни телевизионни риалити формати.

Стратегии за осигуряване на приходи: Успехът на "Beast Games" може да проправи пътя за нов модел, при който онлайн създателите си сътрудничат с услуги за стрийминг, за да създават високобюджетно, първокласно съдържание, директно насочено към тяхната установена онлайн аудитория.


Предизвикателства и въпроси


Въпреки вълнуващите възможности, които предоставя сътрудничеството в рамките на "Beast Games", някои въпроси заслужават внимание. На първо място, може ли MrBeast успешно да пренесе огромния си онлайн успех в телевизионната сфера? Макар че той може да се похвали с огромно количество последователи онлайн, няма гаранция, че зрителската аудитория ще се пренесе безпроблемно в стрийминг платформа. Навиците и предпочитанията на аудиторията се различават в двете медии и възпроизвеждането на броя на зрителите му в YouTube в Amazon Prime Video може да се окаже предизвикателство.


Второ, качеството на съдържанието и очакванията на аудиторията са решаващи фактори. Може ли "Beast Games" да изпълни обещанията на Доналдсън за изключителен сюжет и развитие на героите? От решаващо значение за ангажирането на аудиторията ще бъде постигането на баланс между сюжета на предаването и високооктановите елементи, които определят канала на MrBeast в YouTube.


И накрая, предстои да се види дългосрочната устойчивост на това начинание. Дали "Beast Games" ще бъде еднократно събитие, или Доналдсън ще успее да се утвърди като успешна сила в телевизионната реалност?  Успехът на това сътрудничество би могъл да му проправи пътя към утвърждаване в индустрията, но само времето ще покаже дали той ще успее да превърне онлайн доминацията си в дългосрочен телевизионен успех.


В перспектива


Появата на "Beast Games" бележи ключов момент в еволюцията на развлекателната индустрия. То е знак за нарастващата сила на онлайн създателите, за размиването на границите между цифровите и традиционните медии и за потенциала за иновации в риалити телевизията. Успехът на това начинание ще бъде наблюдаван отблизо, тъй като има потенциал да промени пейзажа на развлеченията за години напред.