Компанията зад Stella Artois и Beck’s не се справя много добре
Почти всеки пие бира, няма как бизнеса да е лош, нали?
Публикувано от Любомир Стойчевски окт 31, 2024 в Пазари
Anheuser-Busch InBev NV отчете по-голям от очаквания спад в обема на бирата, позовавайки се на по-слаби продажби в Китай и Аржентина.
Водещата световна пивоварна, известна с Budweiser, регистрира 2,4% спад в обемите през третото тримесечие, което надхвърля прогнозите на анализаторите, събрани от Bloomberg. Заедно с това AB InBev обяви обратно изкупуване на акции на стойност 2 млрд. долара, което ще бъде извършено през следващата година.
Компанията е засегната от намалените потребителски разходи както в САЩ, така и в Азия, където много клиенти избират по-достъпни варианти за бира. AB InBev е увеличила маркетинговите си усилия, включително спонсорството на Michelob по време на Олимпийските игри в Париж за отбора на САЩ.
Слаби резултати на компанията
В Китай, където AB InBev продава международни марки и местни варианти като Седрин и Харбин, продажбите са спаднали с 16,1%, особено в баровете и ресторантите, тъй като потребителите са харчили по-малко, според компанията.
Продажбите в Аржентина също са изправени пред предизвикателства поради инфлационния натиск, който оказва влияние върху потребителските разходи.
След това съобщение акциите на AB InBev спаднаха с 4 % в четвъртък, увеличавайки спада си от началото на годината до над 3 %.
Компанията, която притежава също Stella Artois и Beck's, заяви, че органичната ѝ печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA) ще достигне горната граница на прогнозния диапазон - между 6 и 8%. Въпреки това коригираната органична EBITDA нарасна под очакванията на анализаторите, което накара компанията да се насочи към намаляване на разходите, за да увеличи маржовете на печалбата.
AB InBev също така подчерта положителното развитие на други пазари: обемите нараснаха в половината от регионите на компанията и тя спечели пазарен дял в САЩ, където Michelob Ultra и Busch Light се наредиха сред първите три по ръст на обемите.
Corona, която AB InBev разпространява извън САЩ, отбеляза над 10% глобален ръст и беше официален партньор на бирата на тазгодишните Олимпийски игри в Париж.
Тези добри резултати позволиха на AB InBev да продължи обратното изкупуване на акции, заяви компанията.
Анализаторът на RBC Capital Markets Джеймс Едуардс Джоунс отбеляза, че макар резултатите на AB InBev за третото тримесечие да са били „слаби, но не и ужасни“, китайският пазар е останал особено труден.