Компанията зад Facebook страда от спад на акциите си
Meta предупреждава за по-големи разходи за изкуствен интелект
Публикувано от Любомир Стойчевски окт 31, 2024 в Пазари
Meta отчете по-слаб от очаквания ръст на потребителите в своя отчет за приходите за третото тримесечие в сряда и предупреди за значително увеличение на разходите си за инфраструктура, свързана с изкуствения интелект, през 2025 г.
Акциите на Meta отбелязаха лек спад в следборсовата търговия.
Силно тримесечие за Meta
Продажбите за третото тримесечие нараснаха с 19% на годишна база, а нетната печалба се увеличи с 35%, достигайки 15,7 млрд. долара от 11,6 млрд. долара през миналата година. Това бележи най-малкия ръст на нетната печалба от второто тримесечие на 2023 г. насам. Компанията отчете 3,29 млрд. дневни активни потребители, което представлява 5% увеличение на годишна база, но е под прогнозите на анализаторите за 3,31 млрд.
Мета коригира прогнозата си за капиталовите разходи за 2024 г. до между 38 и 40 млрд. долара, което е малко повече от предишния диапазон от 37-40 млрд. долара. Компанията предвижда по-нататъшен ръст на капиталовите разходи през 2025 г., обусловен от повишените нужди от инвестиции в инфраструктура.
„Нашите инвестиции в изкуствен интелект изискват значителна инфраструктура и очаквам да продължим да инвестираме интензивно в тази област“, заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг по време на разговор с анализатори в сряда.
Зукърбърг подчерта, че инвестициите на компанията в ИИ - особено в графични процесори NVIDIA - са насочени към подобряване на рекламните ѝ услуги, особено след промените в защитата на личните данни в iOS на Apple през 2021 г. За да подкрепи инициативите си в областта на ИИ, Meta също така изгражда и разширява центрове за данни.
По думите на Зукърбърг над един милион рекламодатели са използвали рекламните инструменти на Meta, задвижвани от ИИ.
За 2024 г. Meta прогнозира общи разходи в диапазона 96-98 млрд. долара, което е малко по-малко от предишните прогнози за 96-99 млрд. долара.
Още позитивни новини
Рекламните приходи на Meta за тримесечието достигнаха 39,9 млрд. долара, което представлява увеличение с 18,7% на годишна база и представлява 98,3% от общите приходи на компанията. Приходите от Азиатско-тихоокеанския регион нарастват с 15% - най-бавният темп на растеж на Мета сред регионите. Финансовият директор Сюзън Ли обяснява това забавяне с намаляването на търсенето от страна на китайски рекламодатели като Temu и Shein.
В перспектива Мета очаква приходи за четвъртото тримесечие между 45 и 48 млрд. долара, като средната стойност надхвърля консенсуса на анализаторите от 46,3 млрд. долара.
Подразделението Reality Labs на Meta, което се фокусира върху хардуера, отчете оперативна загуба за третото тримесечие в размер на 4,4 млрд. долара, което е малко по-добър резултат от очакваните 4,68 млрд. долара. Продажбите на Reality Labs са се увеличили с 29% на годишна база до 270 млн. долара, въпреки че това не отговаря на прогнозите на анализаторите за 310,4 млн. долара. От 2020 г. насам подразделението Reality Labs е натрупало над 58 млрд. долара оперативни загуби.
Общият брой на служителите в Meta се е увеличил с 9% до 72 404 души към 30 септември.
Печалбите на Meta идват, след като няколко компании за дигитална реклама, включително Alphabet, Reddit и Snap, отчетоха силни резултати за третото тримесечие. Майкрософт, който също отчете резултатите си в сряда, надмина очакванията за приходите си главно благодарение на облачните си услуги Azure, където предложенията за изкуствен интелект представляват 12 пункта от 33% годишен ръст.
Предвижда се Amazon и Apple да публикуват своите тримесечни отчети в четвъртък.