Какво се случва с Huawei - финансови резултати и бъдещи стратегии
Публикувано от Божидар Балевски окт 27, 2023 в Пазари
Китайският технологичен гигант Huawei наскоро представи данни за приходите си през третото тримесечие, които показват скромно увеличение от 1% в сравнение с предходната година. Въпреки продължаващите предизвикателства, включително санкциите и ограниченията на САЩ, стратегиите на Huawei на пазарите на смартфони и електрически автомобили са допринесли за ръста на приходите ѝ през 2023 г. В този анализ се задълбочаваме в ключовите фактори, влияещи върху приходите на Huawei, представянето ѝ в сектора на смартфоните и експанзията ѝ в производството на електрически автомобили.
Данните за приходите на Huawei за третото тримесечие показват 1% увеличение в сравнение с предходната година. Важно е обаче да се отбележи, че този ръст е настъпил на фона на санкциите на САЩ, които са ограничили достъпа на Huawei до високотехнологични продукти. Санкциите, които започнаха през 2019 г., създадоха значителни пречки за технологичния гигант. Въпреки тези пречки приходите на Huawei за първите три тримесечия на годината се увеличиха с 2,4%, достигайки 456,6 млрд. юана (62,33 млрд. долара), което е най-високата стойност за този период от 2020 г. насам.
Успех със смартфона Mate 60 Pro
Растежът на Huawei през третото тримесечие може да се отдаде отчасти на пускането на новия смартфон Mate 60 Pro в края на август. Смартфонът привлече вниманието с усъвършенствания си полупроводников чип, който позволява скорости на изтегляне, свързани с технологията 5G. Въпреки че компанията тихо пусна Mate 60 Pro на пазара в Китай, той се превърна в сензация, като през първите шест седмици бяха продадени повече от 1,6 млн. устройства от серията Mate 60, по оценка на Counterpoint Research. Забележително е, че приблизително 75% от тези продажби са били на моделите Pro, възлизащи на около 1,2 млн. броя.
За сравнение, Apple, която пусна iPhone 15 през септември, се очаква да продаде 10 млн. бройки от новия телефон в Китай през тази година, като общият брой на продажбите на iPhone в страната се оценява на 45,5 млн. броя, според CINNO Research.
Продажбите на смартфони на Huawei са нараснали с 37% през третото тримесечие, докато Apple е отбелязала 10% спад през същия период, според Counterpoint Research.
Навлизане на пазара на електрически автомобили
Освен в сферата на смартфоните, Huawei навлиза и в бързо развиващия се китайски пазар на превозни средства с нова енергия, включващ хибридни автомобили и автомобили, захранвани с батерии. Компанията предоставя на производителите на автомобили своята операционна система и компоненти, включително технологии за подпомагане на водача. В сътрудничество с производителя Seres, през декември 2021 г. Huawei пусна на пазара своя собствена марка автомобили - Aito.
Последният модел M7 на Aito получи над 60 000 поръчки в рамките на един месец след пускането му на пазара, както съобщи Ричард Ю, ръководител на бизнеса на Huawei, свързан с автомобили и потребители. Предварителните поръчки за предстоящия SUV M9 също надхвърлиха 15 000, което демонстрира привлекателността на навлизането на Huawei в областта на електрическите превозни средства.
Марж на печалбата и усилия за разширяване
Въпреки че Huawei не се търгува публично и не разкрива разбивка на приходите по бизнес сегменти в последната си актуализация, тя разкри марж на нетната печалба от 16% за първите три тримесечия на годината. Това увеличение на маржа е забележително, в сравнение с 15% марж на печалбата, отчетен за първата половина на годината, през която приходите са нараснали с 3,1% до 310,9 млрд. юана.
Текущите усилия на Huawei за разширяване на бизнеса с лицензиране на патенти, включително сделки с Xiaomi и Ericsson, обхващащи 5G свързаност, допринесоха за приходите на компанията. Компанията също така се е насочила към бизнес приложения, базирани на 5G, в индустрии като минното дело, пристанищата и производството.
Освен това Huawei продължи международната си експанзия, като въведе облачния си бизнес в Саудитска Арабия и създаде изследователска лаборатория във Финландия за тестване на преносими устройства за здраве и фитнес. Тези начинания отразяват устойчивостта на Huawei и нейния ангажимент за проучване на нови пазари и технологии.
Способността на Huawei да поддържа ръст на приходите в предизвикателна среда подчертава нейната адаптивност и стратегически умения. Въпреки санкциите на САЩ и пазарната конкуренция, успешните премиери на смартфони на Huawei и навлизането в производството на електрически автомобили поддържат приходите на компанията. Увеличаването на маржа на печалбата и експанзията на компанията в развиващите се пазари я позиционират като технологичен гигант, решен да преодолява препятствията и да процъфтява в постоянно променящия се пейзаж.