Има нов цар на онлайн търговията в Китай

Alibaba вече не е номер 1 по ключов показател

Публикувано от Божидар Балевски май 29, 2024 в Пазари

PDD Holdings се изкачи на върха на китайския пазар за електронна търговия, надминавайки Alibaba по пазарна капитализация. По данни на LSEG, PDD, известна с приложението си за пазаруване с отстъпки Pinduoduo, има пазарна капитализация от приблизително 208 млрд. долара, изпреварвайки Alibaba с 196 млрд. долара. Резултатите на компанията за първото тримесечие бяха впечатляващи, със значително увеличение на нетната печалба и ръст на стойността на акциите от 109% през изминалата година.


Анализаторите обясняват успеха на PDD най-вече със стратегическото позициониране и разширяването на пазара Temu, който предлага продукти на изгодна цена. Този подход не само завладява местните потребители, но и позиционира PDD като най-ценната компания за електронна търговия в Китай.


Що се отнася до глобалното разширяване, Pinduoduo навлезе значително на международния пазар с пускането на Temu в САЩ. Платформата придоби огромна популярност, особено след рекламата ѝ по време на Super Bowl, която привлече голяма американска аудитория. Агресивната стратегия за разширяване на Temu обхвана и други региони, включително Европа и Океания, като стартира в страни като Австралия, Нова Зеландия, Франция, Италия, Германия, Нидерландия, Испания и Обединеното кралство.


Финансови анализатори от институции като Morningstar и Goldman Sachs реагираха положително на неотдавнашното представяне на PDD. Morningstar изтъкна иновативния модел на Тему за полуконсигнация, който намалява логистичните разходи чрез по-пряко участие на търговците, като прогнозира по-бързо нарастване на рентабилността от предварително очакваното. По подобен начин Goldman Sachs повиши рейтинга на PDD до „купува“, позовавайки се на силния ръст на приходите от реклама и високия потенциал на Temu, подкрепен от конкурентните по отношение на разходите вериги за доставки в Китай и благоприятната пазарна динамика.


Конкуренцията в сектора на електронната търговия в Китай остава ожесточена, като Alibaba и JD.com все още са значими играчи. Въпреки това настоящата стратегия и последните резултати на PDD показват силен бъдещ потенциал както на вътрешния, така и на международния пазар. Тази динамика предполага, че PDD е в добра позиция да запази лидерската си позиция в развиващия се пейзаж на електронната търговия.