Hugo Boss пострада от забавянето на китайската икономика
Ето каква е динамиката в бизнеса на модния гигант
Публикувано от Божидар Балевски юли 16, 2024 в Пазари
Във вторник акциите на Hugo Boss отбелязаха значителен спад с до 10%, след като компанията намали прогнозата си за продажбите, отразявайки по-широките трудности в луксозния сектор.
В понеделник германската модна къща обяви актуализираните си очаквания за целогодишните продажби в размер на до 4,35 млрд. евро (4,73 млрд. долара), което е леко намаление спрямо предишната прогноза за до 4,45 млрд. евро. Преразглеждането се обяснява с продължаващите макроикономически и геополитически предизвикателства, като особено проблемни пазари са Китай и Великобритания.
Какво сподели главния изпълнителен директор на компанията
"Навигираме в период на значителна глобална макронесигурност, която се отрази на резултатите ни през второто тримесечие", заяви главният изпълнителен директор Даниел Грийдер. Въпреки непредсказуемото време на евентуално макроикономическо възстановяване, Грийдер изрази увереност в стратегията на компанията да инвестира в силните си марки BOSS и HUGO, за да поддържа растеж над тенденциите и да спечели допълнителен пазарен дял.
Това е втората корекция на прогнозите за продажбите на Hugo Boss през тази година. През март търговецът на дребно прогнозира забавяне на ръста на продажбите през 2024 г. до 3%-6%. Последната ревизия допълнително понижава тази цел до диапазона от 1% до 4% ръст в групова валута.
Hugo Boss отчете предварителен спад от 1% на груповите продажби за второто тримесечие, възлизащи на 1,02 млрд. евро, главно поради спадове в Азия и Европа. Компанията отбеляза и 42% спад на оперативната печалба за второто тримесечие спрямо предходната година, до 70 млн. евро, което отдаде на "по-меките тенденции в продажбите и стратегическите инвестиции в бизнеса".
Въпреки тези предизвикателства Грийдер очаква връщане към печеливш растеж през втората половина на годината.
История на Hugo Boss
Hugo Boss, име, което е синоним на мода от висок клас и елегантен дизайн, има богата история, която продължава почти един век. От скромното си начало в Германия до превръщането си в световна модна икона, пътят на компанията е белязан от иновации, устойчивост и стратегическа еволюция.
Компанията е създадена през 1924 г. от Хуго Фердинанд Бос в Метцинген, Германия. Първоначално тя стартира като малка шивашка работилница, произвеждаща дрехи с общо предназначение. Въпреки това икономическите сътресения след Първата световна война поставят значителни предизвикателства, включително и фалит в края на 20-те години.
Ранните години на Hugo Boss са противоречиви. По време на нацисткия режим компанията произвежда униформи за германската армия. Тази асоциация хвърля дълга сянка върху историята на марката, но оттогава компанията признава това минало, предлагайки извинения и финансови компенсации на засегнатите работници.
След Втората световна война Hugo Boss се преоткрива. Компанията се насочва към производството на мъжки костюми, които бързо се превръщат в неин отличителен продукт. През 50-те и 60-те години на ХХ век се наблюдава стабилен растеж, тъй като костюмите на Hugo Boss придобиват популярност заради високото си качество и изработка.
През 70-те години на ХХ век настъпва повратна точка, когато Hugo Boss започва да разширява дейността си на международно ниво. Под ръководството на Ойген Холи, зет на основателя, марката въвежда новаторски маркетингови стратегии и спонсорства, особено в състезанията от Формула 1. Тези усилия значително повишават видимостта и престижа на марката.
80-те и 90-те години са десетилетия на диверсификация. Hugo Boss разширява продуктовите си линии, включвайки парфюми, дамски облекла и аксесоари. Въвеждането на дифузионни линии като BOSS Orange и BOSS Green помогна на марката да се хареса на по-широка аудитория. До края на XX век Hugo Boss се утвърждава като основен играч в световната модна индустрия.
В началото на 21-ви век Hugo Boss продължава да се развива. Компанията възприема нови технологии и устойчиви практики, като се фокусира върху цифровизацията и екологичните материали. През 2005 г. тя е придобита от модната група Valentino, която по-късно я продава на Permira, компания за частни капиталови инвестиции.
Под ръководството на настоящия главен изпълнителен директор Даниел Грийдер Hugo Boss продължава да се стреми към иновации и разширяване на пазара. Марката засили присъствието си на развиващите се пазари, особено в Азия, и продължава да инвестира в основните си марки - BOSS и HUGO.
Въпреки че е изправен пред предизвикателства като променливи пазарни изисквания и икономическа несигурност, Hugo Boss демонстрира устойчивост. Способността на компанията да адаптира стратегията си, да инвестира в развитието на марките и да се фокусира върху устойчивостта я поддържа актуална в една силно конкурентна индустрия.
Днес Hugo Boss се слави със своите изискани и непреходни модели. Марката е основна фигура на червените килими и модните подиуми по целия свят, известна с безупречната си кройка и съвременния си стил. Пътят на марката от малка немска шивашка работилница до световна модна сила е доказателство за нейната трайна привлекателност и стратегическа проницателност.
Историята на Hugo Boss е богат гоблен от иновации, растеж и адаптация. Продължавайки да се развива, марката остава символ на качество и стил, с наследство, което вдъхва увереност и изтънченост на модните ентусиасти по целия свят.