Huawei навлиза със своите технологии в света на електрическите превозни средства
Във вторник Huawei потвърди, че работи с поне четирима традиционни автомобилни производители в Китай.
Публикувано от Божидар Балевски ное 29, 2023 в Пазари
С дръзко навлизане на конкурентния пазар на електрически превозни средства китайският технологичен гигант Huawei разкри плановете си за сътрудничество с няколко традиционни автомобилни производители в Китай. Макар че компанията изрично заявява, че не произвежда автомобили, Huawei прави значителни стъпки, като предлага технологичния си опит, за да навлезе в развиващия се пейзаж на автомобилната индустрия.
Последното развитие включва потвърждаване на партньорството на Huawei с поне четирима утвърдени автомобилни производители в Китай за разработване на нови автомобилни марки. Това се случва след обявяването на съвместно предприятие с Changan Automobile, което подчертава ангажимента на компанията да прокара своята технология в сферата на електрическите автомобили.
Според Ту Ле, основател на базираната в Пекин консултантска фирма Sino Auto Insights, китайските производители на автомобили, които се сблъскват с технологични пропуски в своите продукти, с готовност приемат технологичните решения на Huawei. Ролята на Huawei се простира отвъд традиционния доставчик на компоненти; тя активно си сътрудничи с производителите на автомобили, допринасяйки за създаването на нови марки електрически превозни средства.
Сътрудничеството между Huawei и Changan Automobile вече доведе до създаването на марката електрически автомобили Avatr, представена през 2018 г. в партньорство с гиганта в областта на батериите за електрически автомобили Contemporary Amperex Technology. Моделите SUV и седан на Avatr, чиято цена е малко над 42 000 долара, означават навлизането на компанията на пазара на електрически автомобили.
Допълнително разширявайки своя отпечатък, Huawei е ангажирана с Chery по отношение на марката електрически автомобили Luxeed. Подробностите за седана S7, представен наскоро, демонстрират дълбочината на сътрудничеството между технологичния гигант и автомобилните производители.
Според Ричард Ю, ръководител на бизнеса на Huawei, свързан с автомобилите и потребителите, се съобщава, че се работи по допълнителни партньорства с BAIC Motor и JAC Motor. Тези сътрудничества подчертават нарастващата тенденция сред китайските производители на автомобили да използват технологичните постижения на Huawei, за да подобрят конкурентните си позиции на пазара на електрически превозни средства.
Макар че ефективността на решението на Huawei в сравнение с конкурентите предстои да бъде установена, експертите от бранша предполагат, че компанията, заедно с други технологични гиганти, вижда изгодна възможност в разрастващия се сектор на електрическите превозни средства и се позиционира стратегически, за да се възползва от нея.
Бизнесът на Huawei
Навлизането на пазара на електрически автомобили е част от по-широката стратегия на Huawei за диверсифициране на източниците на приходи, особено в светлината на предизвикателствата, пред които е изправен потребителският ѝ бизнес. Ограниченията в САЩ значително повлияха на приходите на Huawei от потребителския сегмент, което накара компанията да проучи нови пътища, като например интелигентни автомобилни решения.
Приходите на Huawei от потребителския ѝ бизнес отбелязаха значителен спад, откакто бе включена в черния списък, като през първата половина на годината достигнаха 103,5 млрд. юана (14,27 млрд. долара). За разлика от това, технологиите за нови енергийни превозни средства, отчитат приходи от 1 млрд. юана през същия период.
Ричард Ю очерта три основни начина, по които Huawei си сътрудничи с производителите на автомобили: като доставчик на компоненти, предлагане на набор от технологични продукти за автомобили с етикет "Huawei Inside" и поемане на по-активна роля в проектирането, продажбите и маркетинга на автомобилa.
Навлизането на Huawei в автомобилния сектор набра скорост с обявяването на марката автомобили Aito в края на 2021 г., произвеждани от Seres. Тези автомобили, изложени на видно място в магазините на Huawei в цял Китай, станаха свидетели на забележителна популярност, като само от модела M5 вече са доставени над 120 000 бройки.
Ангажиментът на компанията към пазара на електрически превозни средства се доказва и от плановете на Aito да достави приблизително 16 000 до 18 000 единици от своите автомобили M7 през ноември, като прогнозите са за надхвърляне на 20 000 единици през следващия месец.
Тъй като Huawei се позиционира стратегически на пазара на електрически превозни средства, нейният подход за комбиниране на технологични постижения със сътрудничество с утвърдени производители на автомобили променя пейзажа на бързо развиващата се автомобилна индустрия в Китай. Тъй като пазарът на електрически превозни средства придобива все по-голяма популярност, многостранното участие на Huawei е показателно за по-широка тенденция, при която технологичните гиганти играят ключова роля в оформянето на бъдещето на транспорта.