Ето къде технологичният гигант Tencent бележи забележителни ръстове

Последният приходен отчет е добра новина за инвеститорите в компанията

Публикувано от Божидар Балевски май 14, 2024 в Пазари

Китайският технологичен гигант Tencent отчете значителен ръст на печалбата си за първото тримесечие на 2024 г., което е най-бързият ръст на печалбата на компанията от три години насам. Въпреки предишните предизвикателства, стратегическият фокус на компанията върху бизнеса с висок марж и оперативната ефективност започна да дава резултати.


Базираната в Шънджън компания обяви 62% ръст на нетната печалба, достигайки 41,89 млрд. юана (5,79 млрд. долара), надминавайки очакваните от анализаторите в анкетата на FactSet 35,61 млрд. юана. Това бележи най-бързия ръст от първото тримесечие на 2021 г. насам, дължащ се на комбинацията от по-добри от очакваните резултати в основния бизнес с игри и стабилен растеж в подразделението за реклама и бизнес услуги.


Приходите нарастват с 6% на годишна база до 159,5 млрд. юана (22 млрд. долара), което е малко над прогнозираните 158,4 млрд. юана. Компанията отдаде ръста на различни фактори, включително подобрена рентабилност в подразделението за онлайн реклама и постоянни приходи от звеното за финтех и бизнес услуги. Само рекламното подразделение отбеляза 26% ръст на приходите, като се възползва от засилената ангажираност в WeChat и рекламната инфраструктура на Tencent, задвижвана от изкуствен интелект.


Маржът на брутната печалба на Tencent нарасна впечатляващо до 53% от 45% година по-рано, подкрепен от доходоносните сектори на кратките видеоклипове и мини игрите в рамките на WeChat. Общото време, прекарано от потребителите в гледане на кратки видеоклипове, се е увеличило с 80 % на годишна база, а брутните приходи от мини игри са нараснали с 30 %.


Секторът на игрите, въпреки че все още е изправен пред предизвикателства, показа признаци на потенциално възстановяване. Продажбите на игри на вътрешния пазар спаднаха с 2 % на годишна база, което е подобрение спрямо спада от 3 % през предходното тримесечие. Въпреки това приходите от международни игри нараснаха с 3% на годишна база благодарение на силното представяне на заглавия като PUBG Mobile и игри от студиото Supercell.


„През първото тримесечие на 2024 г. няколко от водещите ни игри в Китай и в международен план започнаха да се възползват от реорганизациите на екипите, които въведохме, което доведе до увеличаване на брутните приходи от игри и създаде основа за възобновяване на растежа на приходите ни от игри през следващите тримесечия“, заяви Tencent в съобщението си за приходите.


В перспектива Tencent е оптимистично настроена за бъдещето на приходите си от игри, особено с предстоящото пускане на „Dungeon & Fighter Mobile“ на 21 май в Китай. Анализаторите на Citi се надяват, че тази игра, наред с други премиери, ще допринесе за възстановяването на приходите от игри на Tencent в страната през второто тримесечие.


В отговор на обещаващите си резултати и бъдещи перспективи Tencent обяви и планове за повече от удвояване на програмата си за обратно изкупуване на акции през 2024 г., като цели да изкупи обратно акции на стойност над 100 млрд. хонконгски долара (12,80 млрд. щатски долара) през тази година и да увеличи изплащането на дивиденти.


Инвеститорите реагираха положително на възстановяването и стратегическата насока на Tencent, като акциите на компанията, листвани в Хонконг, нараснаха с 30% тази година, изпреварвайки 12% ръст на бенчмарковия индекс Hang Seng. Това възстановяване на състоянието на Tencent представлява стабилен път на възстановяване и подчертава устойчивостта и адаптивността на компанията при преодоляването на сложността на технологичната индустрия.


Tencent заема водеща позиция в широкия технологичен пейзаж на Китай, като представлява крайъгълен камък на иновациите и влиянието. Като един от най-големите и най-диверсифицирани конгломерати, той обхваща множество сектори, включително социални медии, игри и финансови услуги с вездесъщата си платформа WeChat и други ключови предприятия. 


Въпреки че е изправена пред регулаторни предизвикателства и пазарни колебания, Tencent демонстрира устойчивост и адаптивност, като продължава да стимулира растежа чрез стратегически инвестиции в авангардни технологии като изкуствен интелект и изчисления в облак. Това не само затвърди лидерското ѝ положение на вътрешния пазар, но и я позиционира като ключов играч на технологичната сцена.