Една от най-големите компании в света не е оптимистична за бъдещето си

Този гигант в производството на храни направи ключови промени

Публикувано от Божидар Балевски окт 17, 2024 в Пазари

Nestle SA намали очакванията си за продажбите и печалбата си за 2024 г., тъй като швейцарският хранителен гигант е изправен пред предизвикателства, свързани с възвръщането на пазарния дял, след като увеличението на цените отблъсна потребителите от добре познатите му марки.


Лоши новини за Nestle


Компанията, която произвежда кафе Nescafe и храна за домашни любимци Purina, сега очаква органичен ръст на продажбите от около 2 % за годината, което е по-малко от предишната ѝ прогноза за поне 3 %. Това ще отбележи най-бавния годишен темп на растеж от началото на 2000 г. насам. След съобщението акциите на Nestle поевтиняха с цели 2,3% в началото на търговията, което допринесе за 16% спад в стойността на акциите за годината.


През септември Nestle направи промяна в ръководството, като замени главния изпълнителен директор Марк Шнайдер с Лоран Фрейкс, дългогодишен ръководител на компанията. Фрейкс, който се е издигнал в редиците на Нестле, заемайки длъжности, насочени към маркетинга и продажбите, пое поста от Шнайдер, който е бил от сферата на здравеопазването. Сега Фрейкс има за задача да възстанови доверието на инвеститорите след няколко неуспеха, включително предишното намаляване на прогнозата за годишните продажби на Nestle през юли.


В четвъртък Фрейш разкри серия от организационни промени, целящи да подобрят ефективността. Те включват по-малък и по-млад изпълнителен съвет, както и намаляване на географските подразделения, за да се позволи по-бързото вземане на решения.


„Това е трудна актуализация от страна на най-голямата компания за потребителски стоки в Европа“, отбелязват анализаторите от Bernstein, като отбелязват, че не е ясно как преструктурирането ще помогне за увеличаване на пазарния дял или подобряване на резултатите.


Като част от промените на Фрейкс ключовите мениджъри, отговарящи за интегрирането на изкуствения интелект в дейността на Nestle и за напредъка на усилията за устойчиво развитие, ще докладват директно на главния изпълнителен директор, въпреки че няма да бъдат част от изпълнителния съвет.


Резултатите на Nestle


През първите девет месеца на 2024 г. Северна Америка е най-слабо представящият се регион за Nestle, като продажбите са намалели с 0,3%. В Латинска Америка високите лихвени проценти са накарали търговците на дребно да намалят запасите си, заяви пред журналисти главният финансов директор Анна Манц.


Компанията също така понижи целогодишните си цели за базовата печалба на акция и рентабилността. Сега Nestle очаква маржът на основната оперативна печалба да бъде около 17%, което е по-малко от предишната цел за леко подобрение спрямо миналогодишните 17,3%.


Nestle все още не е коментирала целите си за 2025 г., които включват среден едноцифрен органичен растеж и марж на оперативната печалба от поне 17,5%. Очаква се тези теми да бъдат разгледани на предстоящ семинар за инвеститори през ноември.


Въпреки предизвикателствата Фрейкс изрази оптимизъм, заявявайки, че продуктовата гама на Nestle, водена от храни за домашни любимци, хранителни продукти и кафе, остава позиционирана за растеж, изпреварващ по-широката хранителна и питейна индустрия.