Costco постига златен успех с продажба на кюлчета
През последното тримесечие Costco продаде златни кюлчета за над 100 млн. долара.
Публикувано от Божидар Балевски дек 20, 2023 в Пазари
Costco, гигантът в областта на дребната търговия, удари джакпот с най-новото си онлайн предложение - златни кюлчета. Изненадващо компанията разкри, че през първото си фискално тримесечие е реализирала продажби на злато за над 100 млн. долара, добавяйки нов блясък към разнообразното си продуктово портфолио. Нека анализираме динамиката зад този неочакван успех и последиците за Costco и нейните клиенти.
По време на неотдавнашния разговор за приходите главният финансов директор на Costco Ричард Галанти сподели забележителната новина, че компанията е надхвърлила 100 млн. долара от продажби на златни кюлчета за тримесечието, приключващо на 26 ноември. Това разкритие хвърля светлина върху нарастваща тенденция, при която онлайн купувачите се обръщат към гиганта за търговия на дребно не само за хранителни стоки на едро, но и за благородни метали.
Галанти подчертава, че златните кюлчета с тегло 1 унция, след като бъдат качени на уебсайта на Costco, обикновено се разпродават в рамките на няколко часа. Търсенето е голямо, което отразява големия интерес на клиентите към притежаването на инвестиционен актив като златото. Цената на тези златни кюлчета на уебсайта на Costco в края на изминалата седмица бе 2 069,99 долара за тройунция (по-висока от спот цената от 2 020,58 долара), но те са ограничени - клиентите могат да закупят само две кюлчета за един член на Costco, което затруднява натрупването на значителна златна позиция.
Въпреки това ограничение, удовлетвореността на клиентите изглежда висока, видно от оценката от 4,9 звезди на уебсайта на Costco, придружена от близо 800 отзива. Въпреки това някои клиенти изразиха недоволство от щатските данъци върху продажбите, което подчертава сложността на продажбата на благородни метали чрез платформа за търговия на дребно.
Последните финансови резултати на компанията
Costco Wholesale Corp. обяви в петък специален дивидент в размер на 15 долара на акция, тъй като веригата складови клубове надмина очакванията за печалба за четвърто поредно тримесечие.
Това е първият специален дивидент на компанията от края на 2020 година, когато инвеститорите получиха 10 долара на акция. Costco демонстрира устойчивост, дори когато други търговци на дребно изразяват предпазливост по отношение на перспективите пред потребителите. Walmart Inc., която управлява конкурентната верига Sam's Club, зададе далеч по-предпазлив тон, когато отчете печалбите си миналия месец.
Акциите на компанията се търгуват близо до рекордни стойности, като през тази година са нараснали с близо 50% и изпреварват ръста на индекса S&P 500 от 23%. Печалбата на Costco за първото тримесечие възлиза на 3,58 долара на акция.
Пазарна динамика и скъпоценното предлагане на Costco
Цените на златото отбелязаха забележителен ръст от около 12% тази година. JPMorgan очаква пробив в ралито на златото през 2024 година, като прогнозира върхова цена от 2300 долара за тройунция, тъй като се очаква лихвените проценти да намалеят. Инвестиционната банка признава, че през следващите месеци може да има потенциално отстъпление до 1900 долара за тройунция, но вижда в това стратегическа настройка за инвеститорите, които се позиционират за рали в средата на годината през 2024.
Моментът на успеха на златните кюлчета на Costco съвпада със седмичната печалба на златото, обусловена от отслабването на щатския долар и намаляването на доходността на държавните ценни книжа след индикацията на Федералния резерв за три намаления на лихвите през 2024 година.
Предупреждение - златните кюлчета не подлежат на връщане
Макар че навлизането на Costco в продажбите на злато се оказа печелившо, то идва с предупреждение - златните кюлчета не подлежат на връщане. Това добавя интересен аспект към сделката, като подчертава ангажираността, която се изисква при навлизане в света на инвестициите в благородни метали чрез канал за търговия на дребно.
Неочакваният успех на Costco в продажбата на златни кюлчета не само демонстрира адаптивността на гигантите в търговията на дребно при разнообразяването на предлагането, но и подчертава променящите се предпочитания на потребителите. Тъй като клиентите проучват алтернативни инвестиции, пейзажът на търговията на дребно се развива, за да отговори на тези изисквания. Златната треска в Costco отваря врати за разговори относно пресечната точка на търговията на дребно, електронната търговия и традиционните инвестиции, предоставяйки интригуващ поглед към многостранния свят на съвременното инвестиране.
Способността на Costco да превърне златните кюлчета в търсена стока допълнително затвърждава статута ѝ на мощна компания в търговията на дребно, която държи вниманието си върху развиващите се потребителски тенденции.