BMW е против митата срещу китайските електромобили

Главният изпълнителен директор на BMW предупреждава за потенциален търговски конфликт

Публикувано от Божидар Балевски окт 02, 2024 в Пазари

BMW AG настоява Берлин да се противопостави на въвеждането на значително по-високи тарифи на Европейския съюз за електрическите превозни средства, произведени в Китай, като се присъединява към други германски автомобилни производители, които се опасяват от обтягане на отношенията с най-големия си пазар.


„Допълнителните тарифи ще навредят на глобално опериращите компании в Германия и могат да предизвикат търговски конфликт, който не е от полза за никого“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс в изявление в сряда. „Германското правителство трябва да заеме категорична позиция срещу това“.


Държавите - членки на ЕС, трябва да гласуват в петък за налагането на мита до 45% върху вносните китайски електромобили. Блокирането на тарифите ще изисква квалифицирано мнозинство, което означава 15 държави членки, представляващи поне 65% от населението на ЕС.


Германски официални лица посочиха, че правителството вероятно ще се въздържи при гласуването, вместо да гласува против тарифите. Според източници, запознати със ситуацията, те очакват и няколко други държави от ЕС да се присъединят към тях и да се въздържат, което ще затрудни спирането на прилагането на предложените налози.


Германия даде ясно да се разбере, че предпочита решение чрез преговори, тъй като дискусиите между ЕС и Китай продължават. Очаква се германският канцлер Олаф Шолц и френският президент Еманюел Макрон да се срещнат в Берлин в сряда, за да обсъдят въпроса.


Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, предложи митата, след като разследване разкри, че Китай несправедливо субсидира своята индустрия за електрически превозни средства.


Германските производители на автомобили до голяма степен се противопоставиха на тарифите, като изразиха опасения, че този ход може да застраши продажбите им в Китай, ако страната отговори с ответни мерки. **Ола Калениус**, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG, е гласовит защитник на запазването на отворените пазари, докато главният изпълнителен директор на **Volkswagen AG** Оливер Блуме постоянно алармира за рисковете от търговски спор с Китай.