Baidu ще се конкурира с Ray-ban за мета вселената
На кого очилата ще са по-добри?
Публикувано от Любомир Стойчевски ное 08, 2024 в Пазари
Baidu Inc. се подготвя да представи свои собствени умни очила с изкуствен интелект, за да се противопостави на успешното партньорство с Ray-Ban на Meta на разрастващия се пазар на носими технологии, управлявани от изкуствен интелект.
Базираният в Пекин технологичен гигант, пионер в областта на изкуствения интелект и технологиите за търсене, планира да дебютира с очилата на годишното си събитие Baidu World в Шанхай следващата седмица, според вътрешен източник, запознат с обявлението. Тези очила ще разполагат с вградени камери за заснемане на снимки и видеоклипове и ще поддържат гласови взаимодействия, задвижвани от модела на Ernie AI Foundation на Baidu, разкри източникът. Продуктът остава в тайна до официалното му представяне.
Този ход подчертава стратегията на Baidu да монетизира дългогодишните си изследвания в областта на изкуствения интелект, като навлезе в хардуерното пространство. През тази година в световен мащаб бяха пуснати няколко устройства, задвижвани от ИИ, от компютрите Copilot+ на Microsoft до не толкова успешната пина Humane Ai. Умните очила Ray-Ban на Meta, разработени съвместно с Essilor Luxottica, набраха популярност, като нарастващото търсене надхвърля производствения капацитет. Essilor Luxottica също признава, че очилата са допринесли за ръста на продажбите.
По подобен начин Baidu възнамерява да интегрира своите очила в по-широката си екосистема от продукти като Baidu Maps и Baike, нейната онлайн енциклопедия. Очилата, чиято цена може да бъде по-ниска от тази на Meta (299 USD), могат да се появят на пазара още през 2025 г., посочва източникът.
Десетилетие на развитие на изкуствения интелект се завърта
Очилата с изкуствен интелект се разработват от Xiaodu, хардуерното подразделение на Baidu. Xiaodu, оценявана на 2,9 млрд. долара след осигуряване на финансиране от инвеститори като IDG Capital през 2020 г., има портфолио от устройства, което включва гласово активирани високоговорители и безжични слушалки. Тези продукти служат като допирни точки към екосистемата за съдържание на Baidu, подчертавайки целта на компанията да създаде взаимосвързана среда, управлявана от изкуствен интелект.
Въпреки че Baidu е водеща компания в Китай в областта на изкуствения интелект, конкуренцията в тази област се засилва. Чатботът с изкуствен интелект Doubao на ByteDance наскоро изпревари по популярност Ernie Bot на Baidu, което отразява променящата се динамика на пазара. Освен това ръководителите на Baidu предупредиха, че интегрирането на резултатите от ИИ в основната търсачка може първоначално да навреди на приходите от реклама.
Нарастваща конкуренция на пазара на очила с изкуствен интелект
На китайския пазар на носими технологии вече се наблюдава вълна от компании, които въвеждат очила с изкуствен интелект с функции като аудио за отворени уши и възможности за превод. Същевременно се съобщава, че Apple проучва категорията, анализирайки настоящите предложения в подготовка за потенциално навлизане.
Инициативата на Baidu за интелигентни очила подчертава усилията на компанията да се възползва от десетгодишните си инвестиции в изследвания на ИИ и да се конкурира на бързо развиващия се пазар, като същевременно свърже софтуерната си екосистема с иновативни хардуерни решения.