Amazon надминава очакванията с 14% ръст на приходите
Amazon надхвърли очакванията на анализаторите за печалбите и приходите през четвъртото тримесечие, акциите се изстреляха нагоре.
Публикувано от Божидар Балевски фев 02, 2024 в Пазари
В забележителна демонстрация на финансово майсторство, Amazon постигна блестящи резултати за четвъртото тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите и затвърждавайки доминиращата си позиция в сферата на електронната търговия и изчислителните облаци. Силната печалба на акция (Earnings Per Share ) от 1,00 долар, в сравнение с очакваните 80 цента, и впечатляващите приходи от 170 млрд. долара, които надминаха очакваните 166,2 млрд. долара, предизвикаха положителни вълни във финансовата сфера. В този анализ ще разгледаме ключовите показатели, стратегическите ходове и бъдещите перспективи, които допринесоха за изключителните резултати на Amazon.
Приходите надминават очакванията
Печалбите на Amazon за четвъртото тримесечие показаха ефективността на мерките на главния изпълнителен директор Анди Джаси за намаляване на разходите. Нетната печалба нарасна до 10,6 млрд. долара, или 1,00 долара на акция, което е значително увеличение спрямо 278 млн. долара, или 3 цента на акция, отчетени година по-рано. Решителните действия на компанията, включително съкращаването на 27 000 служители и прекратяването на по-малко перспективни начинания, подчертават нейния ангажимент за оперативна ефективност. Финансовата дисциплина на Amazon отразява стратегическа промяна, като Джаси подчертава предпазливия подход към новите инвестиции, като същевременно поддържа фокуса върху инициативи, ориентирани към клиентите.
Стратегическо оптимизиране на разходите
В стремежа си към оперативна ефективност Amazon систематично съкращава разходите, особено в бизнеса си с изпълнение на поръчки. Компанията инициира съкращения на персонала в звена като Prime Video, MGM Studios и Twitch, което е сигнал за ангажимент за оптимизиране на операциите. Финансовият директор Брайън Олсавски подчерта постоянния ангажимент на Amazon да взема внимателни инвестиционни решения, балансирайки между иновациите и ефективността. Въпреки мерките за съкращаване на разходите Олсавски уточни, че 2024 година не е предвидена като година, посветена единствено на подобряване на ефективността, подчертавайки намерението на компанията да продължи да инвестира в области, които намират отклик сред клиентите.
Усилване на сезона за празнично пазаруване
Резултатите за четвъртото тримесечие отразяват изгодния сезон на празничното пазаруване, съчетан с успеха на събитието Prime Day на Amazon през октомври. Компанията отчете 14% ръст на приходите, които достигнаха впечатляващите 170 млрд. долара. Главният изпълнителен директор Анди Джаси изрази задоволство от рекордния празничен сезон и оптимистична перспектива за предстоящата година. Стратегическото определяне на времето на събитията и безпроблемното провеждане на промоционалните кампании допринесоха значително за добрите финансови резултати на Amazon.
Резултати на Amazon Web Services (AWS)
Накратко, Amazon Web Services (AWS) е цялостна платформа за изчисления в облак, предлагана от Amazon. Стартирала през 2006 година, AWS предоставя широк набор от услуги, включително изчислителна мощ, съхранение, бази данни, машинно обучение, анализи и други, като дава възможност на бизнеса да се мащабира и да въвежда иновации без необходимост от големи инвестиции в инфраструктура. Като лидер на пазара на облачни услуги, AWS играе ключова роля в захранването на различни онлайн приложения, подпомагайки бизнеса в различни индустрии с мащабируеми и рентабилни изчислителни решения.
Въпреки че Amazon Web Services (AWS) запази позицията си на основен двигател на приходите, траекторията на растежа ѝ отбеляза леко забавяне. AWS отчете продажби за четвъртото тримесечие в размер на 24,2 млрд. долара, което отразява 13% увеличение в съответствие с очакванията на Wall Street. Въпреки забавянето на ръста в сравнение с предходната година, когато продажбите се увеличиха с 20%, Amazon продължава да има положително отношение към AWS. Олсавски посочи, че в AWS се наблюдава възраждане на нови работни натоварвания, като особен акцент се поставя върху генеративните продукти с изкуствен интелект като "Q" - чатбот с изкуствен интелект, предназначен за бизнеса.
Бизнесът с изкуствен интелект
Q е генеративен чатбот с изкуствен интелект, разработен от Amazon Web Services (AWS). Проектиран за бизнес приложения, Q използва усъвършенствана обработка на естествен език и машинно обучение, за да взаимодейства с потребителите по разговорен начин.
Навлизането на Amazon в областта на услугите за генериращ изкуствен интелект е обещаващо. Макар че в момента представлява "сравнително малък" сегмент от бизнеса, главният изпълнителен директор Джаси предвижда генериращият изкуствен интелект да доведе до приходи от "десетки милиарди долари" през следващите няколко години. Неотдавнашното представяне на Rufus, асистент за пазаруване с генеративен изкуствен интелект, демонстрира ангажимента на Amazon към иновациите. Тестван сред подгрупа от потребители в САЩ, Rufus е пример за непрекъснатите усилия на компанията да подобри потребителското изживяване чрез най-съвременни технологии.
Рекламното звено процъфтява
Рекламното звено на Amazon продължава да се отличава със забележителен ръст от 27% на годишна база, достигайки 14,7 млрд. долара продажби. Неотдавнашният стратегически ход за показване на реклами върху съдържанието на Prime Video се очаква да бъде доходоносен източник на приходи. Олсавски отбеляза положителния отговор от страна на рекламодателите, като подчерта намерението на Amazon да поддържа ниски рекламни такси. Способността на компанията да интегрира безпроблемно рекламата в своята екосистема я позиционира като сериозен играч в областта на цифровата реклама.
Перспективи за 2024 година
В перспектива Amazon очаква продажби за първото тримесечие между 138 млрд. и 143,5 млрд. долара, което означава ръст от 8% до 13%. Въпреки че анализаторите очакваха приходи от 142,1 млрд. долара, последователно оптимистичната прогноза на Amazon отразява увереността в стратегическите ѝ инициативи. Компанията продължава да се стреми да балансира инвестициите в нови начинания с подобрения на ефективността, като се стреми да се възползва от нововъзникващите тенденции и предпочитанията на клиентите.
Впечатляващите резултати на Amazon за четвъртото тримесечие подчертават нейната устойчивост, адаптивност и стратегически умения. Ангажиментът на компанията за оперативна ефективност, съчетан със стратегически инвестиции в нововъзникващи технологии, я позиционира като могъща сила в глобалния бизнес пейзаж. Тъй като Amazon продължава да се ориентира в динамичните пазарни условия, способността й да постига изключителни резултати потвърждава статута й на ключов играч в областта на електронната търговия, изчислителните облаци и технологичните иновации. Инвеститорите несъмнено ще следят отблизо траекторията на Amazon, желаейки да видят как компанията ще оформи бъдещето на търговията и технологиите през следващите години.