Акциите на Warner Bros. Discovery потъват с 19%

Акциите на Warner Bros. Discovery падат след спад в приходите от реклама, по-голяма загуба и недостатъчен брой абонати

Публикувано от Божидар Балевски ное 10, 2023 в Пазари

Warner Bros. Discovery Inc. отбеляза най-големия си еднодневен спад на акциите в историята, след като развлекателният конгломерат отчете значителен спад на приходите от реклама в телевизионните мрежи, което породи опасения относно предизвикателствата, с които пазарът може да се сблъска през следващата година.

През третото тримесечие приходите от реклама в традиционния телевизионен бизнес са намалели с 12%, възлизайки на 1,7 млрд. долара, според доклада на компанията. Този спад в приходите от реклама оказа забележимо влияние върху рентабилността, което доведе до загуба за третото тримесечие в размер на 17 цента на акция, което е по-широко от очакванията на Уолстрийт за загуба от 8,6 цента.

Макар че бизнесът на компанията за стрийминг телевизия отбеляза ръст в рекламата, главният финансов директор Гунар Виденфелс подчерта непредсказуемостта на възстановяването на рекламния пазар по време на конферентния разговор с инвеститорите. Той предупреди, че несигурният момент на такова възстановяване може да попречи на Warner Bros. да постигне целта си за намаляване на дълга за 2024 г.

В резултат на тези предизвикателства акциите на Warner Bros. поевтиняха с 19% до 9,40 долара в Ню Йорк, отбелязвайки най-значителния еднодневен спад от създаването на компанията чрез сливането на Discovery Inc. и WarnerMedia през април 2022 г.

Warner Bros., известна с мащабната си филмова и телевизионна продукция, получава почти половината от приходите си от традиционните телевизионни мрежи, зависими от рекламите, като CNN и TNT. Тези мрежи се борят с намаляването на броя на зрителите и рекламните спонсорства поради нарастващата популярност на стрийминг услугите и уеб базираните платформи.

Изненадващо, звеното на Warner Bros. за директни доставки до потребителите, което включва услугата за стрийминг Max, отчете печалба за тримесечието с коригирана печалба от 111 млн. долара преди отчитане на лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията. Тази цифра контрастира с очакванията на анализаторите за загуба от 125 млн. долара.

Интегрирането на програми от услугата Discovery+ в Max обаче доведе до намаляване на броя на абонатите, което доведе до загуба на 1 милион абонати в Съединените щати в сравнение с предходната година, като общият им брой достигна 52,6 милиона.

Следвайки по-широката тенденция в бранша, Warner Bros. и други медийни компании увеличават цените на своите стрийминг услуги, като същевременно въвеждат нови планове, поддържани от реклами, за да увеличат приходите в сектора на цифровия бизнес. Приходите в звеното за стрийминг нараснаха с 5% и достигнаха 2,44 млрд. долара.

Анализаторът на Bloomberg Intelligence Гетха Ранганатан намира рентабилността на стрийминг бизнеса за "успокояваща" и отбелязва, че той е на път да се превърне в устойчив, дългосрочен двигател на растежа на приходите. Въпреки това Ранганатан изтъкна, че общите тенденции в приходите са донякъде непостоянни поради спада на телевизионната реклама.

По отношение на приходите Warner Bros. отчете 9,98 млрд. долара, което съответства на средната прогноза на анализаторите. Анализаторът Робърт Фишман от MoffettNathanson изтъкна значението на намаляването на задлъжнялостта, но предупреди, че опасенията относно способността на компанията да намали дълга или да отговори на очакванията за паричните потоци могат да имат неблагоприятни последици за инвеститорите в акции.

На фона на тези предизвикателства светъл лъч за Warner Bros. беше филмът за Барби, който се превърна в най-печелившия филм в историята на компанията, компенсирайки отчасти слабостта в продажбата на телевизионни предавания на други пазари, дължаща се на двойните стачки на холивудските актьори и сценаристи.