Акциите на Target с двуцифрен скок

Target прогнозира още една година на слаби продажби, въпреки че отчете по-добри от очакваните резултати за печалбата си.

Публикувано от Божидар Балевски мар 05, 2024 в Пазари

Корпорацията Target представи смесени резултати за четвъртото си тримесечие на фискалната 2023 година, като надхвърли очакванията за печалба и същевременно прогнозира продължаващи слаби продажби. Това очевидно противоречие отразява сложната динамика, която действа в гиганта в търговията на дребно, който се намира между подобряващите се маржове на печалбата и предпазливите перспективи за потребителските разходи.


Рентабилността се повишава, маржовете се подобряват


Target отчете високи печалби за тримесечието, надхвърляйки очакванията на Wall Street. Нетната печалба се покачи с близо 58% на годишна база, достигайки 1,38 млрд. долара, или 2,98 долара на акция, в сравнение с 876 млн. долара, или 1,89 долара на акция, за същия период на миналата година. Това значително увеличение надхвърли дори собствения прогнозен диапазон на компанията от 1,90 до 2,60 долара на акция.


Освен това Target отбеляза забележително подобрение на оперативния си марж - ключов показател за рентабилност. През четвъртото тримесечие оперативният марж достигна 5,8% в сравнение с 3,7% през предходното тримесечие. Тази промяна означава успешна стратегия за ефективно управление на запасите и възползване от намалените разходи по веригата за доставки, превоза и изпълнението на поръчките за електронна търговия.


Ръстът на продажбите се забавя, а перспективите остават слаби


Въпреки положителните новини за рентабилността, ръстът на продажбите на Target продължава да буди безпокойство. Компанията отчита 2% увеличение на общите приходи в сравнение с четвъртото тримесечие на 2022 година, което включва една допълнителна седмица продажби в сравнение с предходната година. Този положителен ръст обаче до голяма степен се дължеше на допълнителната седмица, като прикриваше основен проблем: сравнимите продажби - показател, който изключва влиянието на откриването и закриването на магазини - намаляха с 4,4%.


В перспектива Target очаква още една година на слаб ръст на продажбите. Компанията прогнозира съпоставимите продажби да спаднат с между 3% и 5% през първото тримесечие на 2024 година и очаква продажбите за цялата година да бъдат в най-добрия случай без промяна, с потенциално увеличение от 2%. Коригираната печалба на акция се предвижда да бъде в диапазона от 1,70 до 2,10 долара за първото тримесечие и от 8,60 до 9,60 долара за цялата година.


Предизвикателства и стратегии


Слабият ръст на продажбите на Target може да се отдаде на няколко фактора, включително общото намаляване на дискреционните разходи на потребителите през последните две години, особено след скока на разходите, предизвикан от пандемията. Дискреционните разходи се отнасят до парите, похарчени за несъществени стоки и услуги. Това са покупки, които се считат за желания, а не за нужди. Освен това компанията се сблъска с неблагоприятни фактори, свързани с повишените нива на кражби и последиците от противоречива колекция стоки, пусната за "Pride month".


За да се пребори с тези предизвикателства, Target набляга на стойностните предложения и се фокусира върху често купувани категории като храни и козметика. Компанията също така пусна нова частна марка на ниски цени, наречена "Dealworthy", и предложи празнични промоции като "празнично ястие за четирима" под 25 долара, за да привлече купувачи, които се съобразяват с бюджета.


Нови инициативи и фокус върху инвеститорите


Главният изпълнителен директор на Target Брайън Корнел, признавайки предизвикателната среда, изтъкна "солиден напредък" в управлението на запасите и подобряването на ефективността. Той подчерта фокуса на компанията върху "увеличаването на трафика и гарантирането, че отново ще превърнем Target в компания, която се развива".


Един от ключовите фактори за бъдещ растеж, споменат от Корнел, е предстояща програма за членство, чиито подробности остават неразкрити. Освен това Target планира да наблегне на доставките в същия ден до домовете в рамките на два часа, използвайки собствеността си върху Shipt, услуга за доставки, базирана на членство.


Тези инициативи, както и цялостната стратегия на компанията, ще бъдат допълнително разгледани на среща с инвеститори, насрочена за вторник, 5 март, в Ню Йорк. Тази среща ще бъде от решаващо значение за инвеститорите, за да получат по-задълбочена представа за плановете на Target да се ориентира в настоящия икономически климат и да постигне устойчив растеж в бъдеще.


В перспектива


Въпреки че финансовите резултати на Target показват контрастна картина с високи печалби, но стагниращи продажби, усилията на компанията да подобри ефективността и да приложи нови стратегии за растеж дават искрици надежда. Успехът на тези инициативи, съчетан с променящия се пазар на потребителските разходи, в крайна сметка ще определи способността на Target да преодолее предизвикателствата в продажбите и да се превърне в силен играч в постоянно конкурентната индустрия за търговия на дребно.