Акциите на Peloton се сринаха

Задълбочен анализ на резултатите на Peloton за второто фискално тримесечие, бъдещите перспективи и стратегията на компанията.

Публикувано от Божидар Балевски фев 01, 2024 в Пазари

Фитнес компанията Peloton се сблъска с бурна пазарна реакция, като акциите ѝ се сринаха с над 20% след мрачните перспективи и смесените резултати за празничното тримесечие. Въпреки че вече почти две години главният изпълнителен директор Бари Маккарти е начело на компанията, Peloton се сблъсква със сложността на плана за оздравяване, опитвайки се да покаже напредък, но все още не успявайки да се върне към растеж.


Финансова справка за второто тримесечие и реакция на пазара


Резултатите на Peloton за второто фискално тримесечие, макар и да отговарят на прогнозите за приходите, накараха инвеститорите да бъдат предпазливи, тъй като компанията разкри по-голяма загуба на акция от очакваното. Данните показаха загуба на акция от 54 цента при очаквани 53 цента, а приходите от 743,6 млн. долара надхвърлиха очакваните 733,5 млн. долара.


Нетната загуба за тримесечието, приключващо на 31 декември, възлиза на 194,9 млн. долара, или 54 цента на акция, в сравнение със загубата за предходната година от 335,4 млн. долара, или 98 цента на акция. Продажбите отбелязаха спад до 743,6 млн. долара от 792,7 млн. долара година по-рано, което е показателно за продължаващите предизвикателства, пред които е изправен Peloton.


Въпреки че надмина очакванията за приходите, Peloton публикува обезкуражаваща прогноза за текущото тримесечие, предвиждайки по-слаби продажби и по-значителна загуба от прогнозите на анализаторите. Компанията очаква продажби за третото фискално тримесечие между 700 и 725 млн. долара, което не отговаря на прогнозата на Wall Street от 754 млн. долара. Коригираната загуба по EBITDA се предвижда да бъде между 20 и 30 млн. долара, което е значително повече от очакваната загуба от 2 млн. долара.


Коригираната EBITDA (печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация) е финансов показател, който дава представа за оперативните резултати на дадена компания, като изключва някои неоперативни разходи и непарични позиции, което дава по-ясна представа за нейната основна рентабилност.


Пазарната реакция беше бърза, като акциите на Peloton претърпяха рязък спад от над 20% по време на търговията в четвъртък.


Целите на главния изпълнителен директор Бари Маккарти


Бари Маккарти, който е начело на компанията от почти две години, си постави амбициозни цели за обрат в дейността на Peloton, като се стремеше да постигне ръст на приходите в рамките на една година и устойчива положителна коригирана EBITDA. Компанията обаче не успя да постигне тези цели, като преразгледа графика си за ръст на приходите до юни в края на текущата финансова година.


В писмо до акционерите Маккарти признава предизвикателствата и очертава постигнатия напредък, както и областите, в които Peloton все още работи, за да постигне целите си. По-специално, компанията постигна цели като разширяване на корпоративните уелнес и търговски партньорства, продажба на производственото си предприятие в Охайо и преструктуриране на обхвата на магазините за търговия на дребно.


Потоци на приходи и фактори за рентабилност


Въпреки общите финансови затруднения Peloton демонстрира някои положителни показатели в рамките на своите потоци от приходи. Насоките за абонамент за свързани фитнес услуги надхвърлиха очакванията, а компанията отчете силни продажби при партньори в търговията на дребно като Amazon. Освен това търсенето на Tread+ надхвърли очакванията, отбелязвайки положителен развой на събитията за продукта, който през 2021 година беше изтеглен от пазара.


Peloton Tread+ е усъвършенствана бягаща пътека, проектирана да предложи на потребителите поглъщащо и интерактивно фитнес изживяване. Тя е оборудвана с голям сензорен дисплей, който позволява на потребителите да имат достъп до тренировъчни класове на живо и по заявка, водени от инструктори на Peloton. Tread+ предоставя разнообразни възможности за тренировка, включително бягане, ходене и други кардио упражнения, като всички те се ръководят от виртуални инструктори.


Една от забележителните характеристики на Peloton Tread+ е способността му да свързва потребителите с общност от други фитнес ентусиасти. Чрез класовете на живо и класациите за лидери потребителите могат да участват в приятелско съревнование, да проследяват напредъка си и да останат мотивирани в своето фитнес пътуване.


Важно е да се отбележи, че през 2021 година Peloton Tread+ беше изправен пред изтегляне на продукта поради опасения за безопасността. Изтеглянето беше инициирано след съобщения за инциденти и наранявания, свързани с използването на бягащата пътека. Впоследствие Peloton работи по модификации и подобрения на безопасността, преди да пусне отново продукта на пазара.


Разнообразни инициативи и стратегически промени


Маккарти наблегна на няколко инициативи, които допринесоха положително за резултатите на Peloton. Партньорствата за търговия на дребно с компании като Dick's Sporting Goods и Amazon показаха изключителен ръст на продажбите по време на празничния сезон, като през второто тримесечие годишният ръст беше 74%. Маккарти вижда възможност за оптимизиране на продажбите и маркетинговите тактики за по-добри резултати в бъдеще.


Програмата за отдаване на велосипеди под наем, друга инициатива, демонстрира силни резултати, като Peloton прогнозира 100% годишен ръст на приходите за нея през фискалната 2024 година. Маккарти изтъкна привлекателността на програмата, която привлича по-разнообразна, женска и по-млада клиентска база.


Представянето на Peloton в категорията на бягащите пътеки, особено с Tread+, надхвърли очакванията. Маккарти отбеляза, че общият пазар на бягащи пътеки е около 2 пъти по-голям от пазара на стационарни велосипеди, което предоставя възможности за растеж, ако инерцията се запази.


Стратегически отстъпления и извлечени поуки


Въпреки агресивното тестване на нови инициативи от страна на Peloton, някои проекти не дадоха очакваните резултати. Партньорството с Университета на Мичиган, включващо кобрандирани велосипеди в цветовете на училището, не отговори на очакванията за продажби. Първоначално планирано за повторение с други университети, Peloton реши да прекрати програмата.


Подобряването на обслужването на клиентите, важна цел, поставена от Маккарти, се оказа предизвикателство по време на празничния сезон, което накърни преживяването на отдела за поддръжка на членове. Маккарти признава необходимостта от значително подобрение, като споменава за цялостен рестарт в ход с ново ръководство, системи, доставчици от трети страни, обучение и персонал.


Начертаване на пътя напред


Тъй като Peloton се бори с пазарните предизвикателства и финансовите тънкости, пътят напред включва деликатен баланс между оптимизиране на успешните инициативи, отстраняване на недостатъците и преодоляване на несигурността. Стратегическата насока на главния изпълнителен директор Бари Маккарти, макар и да показва напредък в някои области, признава трудностите пред бизнеса и необходимостта от непрекъснато адаптиране. Способността на Peloton да насърчава устойчив растеж, да постига финансови цели и да повишава удовлетвореността на клиентите ще бъде внимателно наблюдавана от инвеститорите в компанията.