Adobe се препъва въпреки силните си приходи

Акциите на Adobe паднаха с 14%, след като компанията отчете по-добри резултати за първото тримесечие, но представи слаба прогноза за следващите приходи.

Публикувано от Божидар Балевски мар 15, 2024 в Пазари

Резултатите на Adobe за първото фискално тримесечие са смесени за инвеститорите. Въпреки че компанията постигна добри приходи, които надминаха очакванията на анализаторите, малко по-ниската от очакваната прогноза за приходите и слабите насоки за следващото тримесечие предизвикаха разпродажби, като акциите се сринаха с над 14 % след съобщението.


Рентабилност по план, но слаба прогноза


Въпреки спада в цената на акциите, първото тримесечие на Adobe не беше пълна картина на разочарование. Компанията реализира коригирана печалба на акция (Earnings per Share) от 4,48 долара, което надхвърля прогнозите на анализаторите за 4,38 долара. Приходите й в размер на 5,18 млрд. долара също надхвърлиха очакванията на анализаторите за 5,14 млрд. долара. 


За текущото тримесечие Adobe очаква коригирана печалба на акция от 4,35 до 4,40 долара, докато анализаторите очакваха 4,38 долара. Компанията заяви, че приходите ще възлизат на 5,25-5,30 млрд. долара, което е малко под прогнозираните 5,31 млрд. долара.


Това изглежда е основният фактор за безпокойството на инвеститорите.


Тримесечие на придобивания, иновации и промени


Първото тримесечие на 2024 година беше период на значителна активност за Adobe. Компанията се отказа от планираното придобиване на стартъпа за софтуер за проектиране Figma на стойност 20 млрд. долара, след като се сблъска с регулаторни пречки в Обединеното кралство. Въпреки провалената сделка Adobe плати на Figma такса за прекратяване в размер на 1 млрд. долара.


В по-благоприятно отношение Adobe продължи да инвестира в иновации. Наскоро компанията обяви ранна версия на асистент с изкуствен интелект (ИИ) за популярните си приложения Reader и Acrobat. Този ход означава ангажимента на Adobe да интегрира ИИ в основните си продукти и потенциално да повиши производителността на потребителите. Освен това Adobe обяви сътрудничество с OpenAI - изследователската лаборатория, която стои зад мощния инструмент за генериране на текст в изображения "Sora". Това партньорство подсказва намерението на Adobe да остане в челните редици на решенията за създаване на съдържание, задвижвани от ИИ.


Предпазлив оптимизъм и стратегии за растеж


Насоките на Adobe за второто тримесечие очертават картина на умерен растеж. Компанията прогнозира коригирана печалба на акция от 4,35 до 4,40 щатски долара при приходи между 5,25 и 5,30 млрд. щатски долара. Тези прогнози леко се разминават с очакванията на анализаторите, което може да е една от причините за спада в цената на акциите след отчетите.


Въпреки това Adobe остава фокусирана върху ускоряването на растежа в сегмента на цифровите медии. Компанията очаква продуктовите подобрения в Adobe Express, задвижваните от изкуствен интелект услуги Firefly Services и новопредставения асистент Acrobat да допринесат за увеличаване на годишните повтарящи се приходи (Annual Recurring Revenue) през втората половина на годината. Освен това обявяването на програма за обратно изкупуване на акции на стойност 25 млрд. долара показва ангажимент към стойността за акционерите въпреки краткосрочната пазарна реакция.


Загриженост на инвеститорите и предстоящ път


Разпродажбите на инвеститорите вероятно се дължат на съвкупност от фактори. Лекото неизпълнение на приходите през първото тримесечие, съчетано с донякъде предпазливите прогнози за второто тримесечие, предполага, че траекторията на растеж на Adobe може да се сблъска с насрещни ветрове. Освен това силно конкурентният пейзаж в софтуерната индустрия оказва натиск върху Adobe да прави непрекъснати нововъведения и да предоставя стойност на своите клиенти.


Въпреки непосредствената реакция на пазара, дългосрочните перспективи на Adobe остават обещаващи. Дружеството може да се похвали със силна финансова позиция, лоялна клиентска база и ангажимент за иновации. Интегрирането на изкуствения интелект в основните ѝ продукти предоставя вълнуващи възможности за бъдещ растеж.


Дали Adobe ще успее да възвърне доверието на инвеститорите зависи от способността ѝ да изпълни стратегиите си за растеж и да изпълни прогнозите си за второто тримесечие. Успехът на компанията да се ориентира в конкурентната среда и да се възползва от нововъзникващи технологии като изкуствения интелект ще определи бъдещата ѝ траектория и представянето на цената на акциите.