Adidas постига големи резултати

Акциите на Adidas поскъпват с над 8% след увеличение на печалбата за първото тримесечие и подобряване на прогнозите.

Публикувано от Божидар Балевски апр 18, 2024 в Пазари

Акциите на Adidas поскъпнаха с 8,6% в сряда, което е ясен знак за доверието на инвеститорите, след като германският гигант за спортни облекла публикува положителен отчет за първото тримесечие и неочаквано повиши прогнозата си за цялата година. Тази оптимистична перспектива следва период на преход за Adidas, белязан от прекъсването на връзките с Ye и последвалото освобождаване на запасите от Yeezy.


Рязко увеличение на печалбата и възходяща ревизия


Същността на добрите новини се крие в надхвърлянето на очакванията от страна на Adidas. Компанията отчете значително увеличение на оперативната печалба през първото тримесечие на годината, като тя скочи от 60 млн. евро на 336 млн. евро. Това стабилно представяне ги накара да преразгледат целогодишните си прогнози както за приходите, така и за оперативната печалба.


Преди това Adidas очакваше среден едноцифрен ръст на валутно-неутралните приходи за 2024 година. Сега те предвиждат увеличение от средно до високо едноцифрено число, което отразява по-оптимистичните перспективи за годината. По подобен начин очакванията за оперативната печалба получиха значителен тласък, като сега компанията се стреми към около 700 млн. евро, което е значителен скок спрямо прогнозираните преди това 500 млн. евро.


Разчистване на инвентара на Yeezy


Първоначално решението на Adidas да прекъсне връзките си с Ye и да изчисти запасите си от Yeezy хвърли сянка на несигурност. Изглежда обаче, че компанията превръща тази ситуация във възможност. Очаква се продажбата на останалите запаси от Yeezy да генерира допълнителни приходи от 200 млн. евро през годината.


Въпреки че самата марка Yeezy генерира приходи, нейният губещ характер вероятно е натежал върху общата рентабилност. Продължаващата продажба и последващото изтегляне на продуктите Yeezy може да доведе до по-чисто управление на запасите и потенциално да рационализира операциите. Анализаторите от UBS смятат, че основният ръст на продажбите на продукти на Adidas, независимо от Yeezy, означава положителна тенденция за самата марка.


Нарастване на динамиката до края на 2024 година


В перспектива Adidas изглежда добре позиционирана за продължителен растеж. Компанията очаква тласък от големите спортни събития през годината, включително Олимпийските игри, Параолимпийските игри, Евро 24 и турнирите Copa. Това свързване с високопоставени събития осигурява ценна маркетингова платформа и може да се превърне в повишено потребителско търсене.


Освен това анализаторите от Quilter Cheviot подчертават потенциала на марката обувки Terrace на Adidas да стимулира развитието на други продуктови линии. С фокуса върху категориите обувки за високи постижения като бягане и баскетбол, в комбинация с потенциално по-оптимистично управление на запасите, Adidas може да използва интереса на търговците на дребно и да се възползва от възраждането на своята марка.


Насрещни ветрове и дългосрочни съображения


Въпреки положителните перспективи Adidas признава, че неблагоприятните валутни ефекти могат да окажат значително влияние както върху отчетените приходи, така и върху развитието на брутния марж. Управлението на тези външни фактори ще бъде от решаващо значение за запазване на рентабилността през годината.


Макар че първото тримесечие очертава обещаваща картина, дългосрочният успех зависи от способността на Adidas да поддържа инерцията и след големите спортни събития. Ключови фактори, които трябва да се наблюдават през следващите тримесечия, ще бъдат продължаващите иновации в дизайна на продуктите, стратегическите маркетингови кампании и ориентирането в променящия се пейзаж на търговията на дребно.


Доверие на инвеститорите и поглед напред


Ентусиазираната реакция на пазара на ревизираните насоки на Adidas и положителния отчет за първото тримесечие е ясен знак за подновено доверие на инвеститорите. Анализаторите смятат, че Adidas е компания, която се радва на силна динамика на приходите в сектора на спортните облекла. С фокус върху стратегическите партньорства, изграждането на марката и преодоляването на външните предизвикателства Adidas изглежда готова да се възползва от настоящата си траектория на растеж и да затвърди позицията си на водещ играч на световния пазар на спортни облекла.