Тази българска компания се очаква да удвои оборота си

Програма за управление на заведения вече има над 1200 потребители в страната

Публикувано от Любомир Стойчевски окт 23, 2024 в България

Софтуерната компания hype от Русе, разработваща софтуер за управление на заведения, очаква да удвои приходите си тази година, като прогнозите са те да достигнат 2 млн. лв. След успешното надхвърляне на 1 млн. лв. приходи през 2023 г., компанията разширява обхвата си в България, където софтуерът се използва в над 170 населени места с повече от 1200 активни потребители.


Основният пробив за компанията обаче идва извън страната, след като тя подписа споразумение с дистрибутор в Швейцария. В близко бъдеще се очаква да бъдат сключени подобни партньорства и за Португалия и Испания, което ще даде на hype достъп до по-големи пазари и нови възможности за растеж.


Решаване на ключови проблеми


Компанията hype е основана през 2020 г. от трима приятели – братята Пламен и Цветелин Маневи и Георги Господинов, които имат опит в управлението на заведение. Те създават софтуера, за да преодолеят недостатъците на съществуващите решения на пазара. 


„Разполагаме с две основни предимства пред конкурентите“, споделя изпълнителният директор Пламен Манев. „На първо място, интерфейсът е съвременен и интуитивен, след като вложихме 9 месеца в неговия дизайн.“ Освен това, компанията предоставя денонощна клиентска поддръжка, включена в месечната такса, която е средно 120 лв. „Това прави клиентите ни лоялни и доволни“, допълва Манев.


Екипът от около 20 души непрекъснато усъвършенства софтуера, добавяйки нови функции. Последните подобрения включват повишена скорост, нова визия и интеграция с OCR технология за автоматично разчитане на фактури от доставчици.


Разрастване в Европа


Hype планира да разшири присъствието си в чужбина. Макар софтуерът вече да има клиенти в държави като Гърция, Белгия, Малта, Кипър, Англия, Швейцария и Испания, тези пазари са били тестови. Сега обаче, с новия договор в Швейцария, компанията ще навлезе официално в страната чрез местен партньор, който ще предлага софтуера и ще управлява продажбите. Приходите ще се разпределят на процентна основа.


Според Манев, hype се интегрира с платформата за картови плащания Nexi, която оперира в 25 държави, с цел да привлича нови клиенти. Изборът на Швейцария като първа дестинация за разширение се дължи на намирането на подходящ партньор и на факта, че картовите плащания там са широко разпространени. Моделът на плащане в Швейцария ще се различава от този в България, като таксата ще се определя на база оборота на заведенията.


Същият подход ще се прилага и в Португалия и Испания, където "Про софт" е на финален етап за подписване на договор с местен партньор. Във връзка с разширяването, hype вече е преведен на 17 езика и поддържа различни валути и ДДС ставки според спецификите на всяка страна.