Създателят на Super Mario отчете спад в оборота си с над 69%
Конзолите на Nintendo не се купуват толкова много, както преди
Публикувано от Любомир Стойчевски ное 05, 2024 в Макроикономика
Във вторник Nintendo обяви, че намалява прогнозата си за продажбите на конзолата Switch през фискалната си година, приключваща през март 2025 г., тъй като търсенето на застаряващата конзола продължава да намалява.
Сега японската компания за игри предвижда да продаде 12,5 млн. броя Switch през фискалния период, което е по-малко от предишната й прогноза за 13,5 млн. броя. Тази ревизия отразява намаляващия интерес към водещата конзола, която вече е на осма година от пускането ѝ на пазара.
Инвеститорите с нетърпение очакват новини за наследник на Switch, надявайки се, че нова конзола може да поднови растежа на гейминг бизнеса на Nintendo. По-рано Nintendo намекна, че следващото поколение конзоли ще бъде обявено през тази финансова година, която приключва през март 2025 г.
Заедно с корекцията на продажбите Nintendo също така преразгледа надолу прогнозите си за цялата година както за приходите, така и за оперативната печалба. Компанията сега предвижда продажби в размер на 1,28 трилиона йени, което е намаление спрямо предишната прогноза от 1,35 трилиона йени, и очаква оперативната печалба да достигне 360 млрд. йени, което е спад от 400 млрд. йени.
Финансови резултати на Nintendo за второто тримесечие
През второто си фискално тримесечие, което приключи на 30 септември, Nintendo отчете:
- Приходи в размер на 276,7 млрд. йени (1,8 млрд. долара), което е малко над прогнозираните 273,34 млрд. йени.
- Нетна печалба в размер на 27,7 млрд. йени (182 милиона долара), което е по-малко от очакваните 48,06 млрд. йени (316 милиона долара).
Тези данни разкриват 17% спад на приходите на годишна база и драматичен 69% спад на нетната печалба в сравнение със същия период на миналата година.
Намаляващ интерес към франчайзите Super Mario и Zelda
Switch остава втората най-продавана конзола на Nintendo след Nintendo DS. Компанията успешно разшири популярността на конзолата след пускането ѝ на пазара през 2017 г., като използва популярни франчайзи като Mario и Zelda.
Миналата финансова година Nintendo отбеляза възобновяване на продажбите на Switch благодарение на успеха на *The Super Mario Bros. Movie* и пускането на *The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom*. Оттогава обаче влиянието на тези големи издания е намаляло.
Nintendo отбеляза, че значителният тласък от тези издания през предходната финансова година е отсъствал през настоящата, което е допринесло за значителния спад на продажбите на хардуер и софтуер на годишна база.
През първата половина на тази фискална година продажбите на Switch достигнаха 4,72 млн. единици, което е спад спрямо 6,84 млн. единици, продадени през същия период на миналата година.
За да противодейства на забавянето на продажбите, Nintendo лицензира своята интелектуална собственост за по-широка употреба - от филми до тематични паркове. За 2026 г. вече е планиран още един филм за *Супер Марио*, което подчертава стратегията на Nintendo да използва своите емблематични герои в различни медии.