Акциите на Snap затвориха седмицата с повече от 30% спад
Финансовите резултати отбелязаха шестото поредно тримесечие на едноцифрен ръст или спад на продажбите на компанията.
Публикувано от Божидар Балевски фев 12, 2024 в Пазари
Snap Inc., компанията майка на Snapchat, преживя рязък спад в цената на акциите си, като се срина с над 30% миналата седмица след отчета за приходите си за четвъртото фискално тримесечие. Приходите на компанията не отговориха на прогнозите, отбелязвайки шестото си поредно тримесечие на едноцифрен ръст или спад на продажбите. Макар Snap да очаква потенциално увеличение на растежа през първото тримесечие, инвеститорите остават предпазливи на фона на опасенията за по-бавно възстановяване от трудния рекламен пазар през 2022 година и ангажираността в сравнение с колеги от бранша като Meta.
Финансови показатели
Приходите на Snap за тримесечието възлизат на 1,36 млрд. долара, което е малко под очакванията на анализаторите за 1,38 млрд. долара. Въпреки че компанията отчете коригирана печалба на акция (Earnings Per Share) в размер на 8 цента, надхвърляйки прогнозите на анализаторите за 6 цента, цялостното неизпълнение на приходите и слабите насоки засенчиха положителните показатели за приходите.
Пазарната реакция на резултатите на Snap отразява значителни сътресения, като акциите претърпяха третия най-голям еднодневен спад от дебюта си през 2017 година. Този спад подчертава опасенията на инвеститорите относно способността на компанията да се справи с предизвикателствата в конкурентния пейзаж на социалните медии и да се възползва от възможностите за реклама.
Мнението на специалистите
Анализаторите от Morgan Stanley запазиха своя рейтинг "занижен" за Snap, позовавайки се на опасения относно по-бавния от очаквания обрат в рекламата на компанията и слабите показатели за ангажираност. Те изтъкнаха конкурентния натиск, породен от силните подобрения на рекламите и ръста на импресиите в Meta и Amazon, което потенциално може да възпрепятства ръста на приходите от реклами на Snap.
Анализаторите на Barclays, макар да остават оптимисти за дългосрочните перспективи на Snap, признаха смесените резултати през четвъртото тримесечие, но подчертаха потенциала за възстановяване през първото тримесечие. Те подчертаха сходството на Snap с позицията на Meta преди пет тримесечия, което предполага, че компанията може да е на прага на положителни тенденции за възстановяване въпреки скептицизма на инвеститорите.
От друга страна, анализаторите на JPMorgan потвърдиха оценката си "занижен" за акциите на Snap, като същевременно ревизираха целевата си цена, отразявайки опасенията си относно несигурната траектория на възстановяване на компанията. Те наблегнаха на необходимостта от по-силен ръст на ангажираността и рекламната платформа, за да успокоят инвеститорите и да стимулират по-доброто изпълнение.
Отговорът на ръководството
В отговор на пазарния спад главният изпълнителен директор на Snap Еван Шпигел изрази увереност в стратегията на компанията по време на интервю. Шпигел изтъкна фокуса на Snap върху подобряването на работата на рекламодателите и диверсификацията на рекламните разходи, като позиционира компанията като алтернатива на големите технологични рекламни гиганти.
Що се отнася до неотдавнашното решение на Snap да съкрати работната си сила, Шпигел подчерта стратегическата обосновка на съкращенията, като наблегна на необходимостта от рационализиране на операциите и повишаване на гъвкавостта. Чрез премахване на управленските слоеве Snap цели да ускори процесите на вземане на решения и да засили ефективността на изпълнението.
Предизвикателствата пред Snap
В обобщение, неотдавнашният пазарен спад на Snap Inc. подчертава предизвикателствата, пред които е изправена компанията, тъй като се стреми да възвърне доверието на инвеститорите на фона на бавния ръст на приходите и конкурентния натиск. Въпреки че анализаторите остават предпазливи оптимисти за дългосрочните перспективи на Snap, компанията трябва да демонстрира осезаем напредък в подобряването на показателите за ефективност на рекламите и ангажираност, за да поддържа подкрепата на инвеститорите и да се ориентира ефективно в променящия се пазар на социалните медии.