Това ли е перфектният продукт за всяка майка?
Как една мечта се превръща в реалност
Публикувано от Божидар Балевски окт 10, 2024 в Пазари
С прогнози за продажби от 100 млн. долара тази година, ярко оцветените, перфорирани пластмасови торбички набраха популярност благодарение на неочаквана група от хора, които определят тенденциите.
Погледнете всяко младежко футболно или софтболно събитие в Америка и със сигурност ще забележите обща гледка сред ликуващите майки: сгъваеми найлонови столове за лагера, ярки изолирани чаши Stanley, тежки сгъваеми колички и привличащи вниманието чанти, изработени от гъвкава, перфорирана пластмаса, която подозрително прилича на Crocs.
Ако някога сте били настрани, има вероятност да разпознаете тези чанти като чанти на Bogg. На цена от около 70 USD за по-малкия размер и 90 USD за по-големия вариант, тези чанти се предлагат в редица магазини - от Bloomingdale's до Bass Pro Shops. За определени демографски групи - по-специално майки от предградията, учители и здравни работници - чантите Bogg се превърнаха в задължителен артикул, което помогна на компанията да скочи от 3,6 млн. долара в продажби през 2019 г. до прогнозираните 100 млн. долара през 2024 г., според оценките на компанията. Този огромен ръст до голяма степен се дължи на „от уста на уста“ - тенденция, която се приписва на лица, често пренебрегвани като влиятелни.
Как започна всичко
Неотдавнашният успех на чантите Bogg бележи значителен обрат за създателката им Ким Вакарела. Когато разработва дизайна през 2009 г., тя няма никакъв опит в областта на модата. По това време тя работи като контрольор във фирма за търговски недвижими имоти, но вярва силно в концепцията си. Вижда, че на претъпкания пазар на аксесоари има празнота за функционални, просторни, леки и лесни за почистване чанти тип „тоте“, предназначени за майки като нея. Вакарела прекарва години в търсене на такъв продукт, но не открива нищо, което да отговаря на нуждите ѝ.
Решена, тя представя идеята си на всеки в модната индустрия, който иска да я изслуша, но често получава пренебрежителни отзиви, като например: „Това е твърде утилитарно за жени“. Но Вакарела е твърдо решена. „Трябва да е утилитарно“, казва тя.
Заедно със съпруга си Росарио Вакарела продължава да работи, финансирайки Bogg с лични спестявания. Първите ѝ поръчки са няколкостотин чанти, продадени на едро на бутик близо до дома ѝ в Риджууд, Ню Джърси. Чантите се продават добре, но първоначално тя се притеснява, че местните клиенти ги купуват от съжаление. Продажбите обаче продължават и до 2011 г. чантите стават достатъчно популярни, за да може Вакарела да разшири дейността си в по-големи търговски обекти. Рискувайки, тя прави поръчка за над 1 000 чанти в ярки нюанси на жълто и лайм зелено, като смята, че те ще бъдат идеални за летните пътувания до брега на Джърси. Поръчката на стойност 30 000 долара обаче почти изчерпва спестяванията на семейството, а когато пратката пристига, много от чантите са дефектни, оцветени с черна боя поради производствена грешка.
Повредените чанти престояват на склад до есента на 2012 г., когато ураганът Санди ги връхлита. Вакарела дарява торбите на групи за помощ при бедствия, като ги пълни с материали за засегнатите от бурята. Чантите се оказаха полезни за пренасяне на неща от първа необходимост като ръкавици, вода и почистващи препарати и скоро след това хората, които ги бяха получили, започнаха да се обръщат към тях с въпрос къде могат да закупят още. Това неочаквано търсене помогна на Bogg да се завърне, като бизнесът бавно се разрастваше от уста на уста.
През 2018 г. марката намери своя първи голям национален търговец на дребно в Dillard's. Купувачът на чанти Кристи Лакс за първи път се сблъсква с чантата Bogg, когато сестра ѝ купува такава в Тексас, където чантите набират популярност на местно ниво. Лакс видяла потенциал и се свързала с Вакарела, като сключила сделка за въвеждане на Bogg в магазините на Dillard's в 30 държави.
Точно когато Bogg трябвало да влезе в Dillard's обаче, настъпила пандемията Covid-19, която опустошила веригите за доставки и поведението на потребителите. Докато много модни марки изпитваха затруднения, чантите на Bogg станаха изключение. Когато пристигнаха в Dillard's през август 2020 г., те бяха разпродадени веднага, надминавайки очакванията на всички. Лакс отбеляза, че търсенето е било толкова голямо, че не са останали чанти, които да се продават през празничния сезон.
Ролята на социалните мрежи за успеха на Bogg
Успехът на Bogg може да се проследи до социалните медии, особено до групите на така наречените „майки на пелотони“ в платформи като Facebook. Тези жени, много от които работят в сферата на здравеопазването или образованието, разпространяват информацията за чантите в онлайн общностите. По време на пандемията, когато чистотата беше на първо място и хората се нуждаеха от издръжливи чанти за ежедневието си, чантите на Bogg спечелиха верни последователи. Според компанията около 10 % от продажбите на Bogg сега идват от професионалисти в областта на здравеопазването и образованието.
Възходът на TikTok по време на пандемията също спомогна за растежа на марката. Медицински сестри, учители и други работещи майки споделят видеоклипове, в които използват чанти Bogg, за да пренасят всичко - от обяди и допълнителни дрехи до лаптопи и бутилки с вода. Въпреки че нямаше един-единствен вирусен момент, който да е довел до успеха на марката, тези колективни публикации помогнаха на Bogg да достигне до по-широка аудитория.
Дизайнът на чантите дава възможност за персонализиране, подобно на Crocs. Аксесоари като поставки за чаши, вложки за охладители и изскачащи талисмани позволяват на потребителите да персонализират своите чанти. Някои компании от трети страни дори са създали неофициални аксесоари за Bogg, включително джобове с цип и щипки за телефон.
Визията на Вакарела, която някога е била отхвърляна като твърде практична за жените, е напълно потвърдена. Чантите са популярни не само сред майките на малки деца, но и сред тийнейджърите и младите хора, които оценяват по-малките версии. Bogg доказа, че една утилитарна, лесна за почистване чанта може да бъде едновременно модерна и функционална, като си спечели място в нарастващия списък с продукти, за които майките са били прави през цялото време.