Sony с притеснителни резултати в последния си приходен отчет
Ето по кои параметри компанията не оправдава очакванията на инвеститори и наблюдатели
Публикувано от Божидар Балевски май 15, 2024 в Пазари
Sony оповести 7% спад на печалбата за фискалната 2023 г., като сегментът на финансовите услуги отбеляза най-значителен спад.
Гигантът в областта на електрониката за малко не постигна прогнозираните си цели за продажбите на конзолата PlayStation 5 за същия период.
Sony отчете финансови резултати, които надхвърлиха очакванията за приходите, но малко изостанаха по отношение на оперативната печалба според консенсусните оценки на LSEG. Компанията отчете приходи в размер на 3,5 трлн. йени (22,4 млрд. долара), което представлява солидно увеличение от 14% на годишна база и е значително по-високо от очакваните 2,89 трлн. йени. Този ръст се случи въпреки отбелязването на първия спад на приходите от септемврийското тримесечие на 2020 г. насам. Оперативната печалба за същия период обаче възлиза на 229,4 млрд. йени, което малко не достига на очакваните 236,81 млрд. йени, но все пак представлява значително увеличение от 57% спрямо предходната година.
Що се отнася до продажбите на PlayStation 5, цифрите бяха малко под коригираната прогноза. Sony отчете продажби от 20,8 млн. броя за фискалната 2023 г., което е малко под ревизираната цел от 21 млн. броя, определена през февруари. Първоначално компанията очакваше да продаде 25 млн. бройки.
За предстоящата фискална година, приключваща през март 2025 г., Sony предвижда допълнително намаляване на продажбите на PS5 до 18 млн. броя, както е заявил ръководител на компанията според Ройтерс.
Това съобщение последва преструктурирането на ръководството в подразделението на Sony за интерактивни развлечения (SIE) в понеделник. Хироки Тотоки, временният главен изпълнителен директор на SIE, беше назначен за председател, а Хидеаки Нишино и Хермен Хулст поеха функциите на главни изпълнителни директори съответно на Platform Business Group и Studio Business Group.
Секторът на финансовите услуги имаше основен принос за спада на печалбата. Оперативните приходи за този сегмент спаднаха с 22,5% на годишна база до 173,6 млрд. йени след стабилното представяне през 2022 г.
Компанията отбеляза спад и в бизнеса си с решения за изображения и сензори (I&SS), който включва чиповете за изображения, като оперативните приходи намаляха с 9% до 193,5 млрд. йени спрямо предходната година.
В перспектива Sony прогнозира намаляване на общите приходи на групата за предстоящата фискална година, като очаква те да достигнат 12,3 трлн. йени до март 2025 г., което представлява спад от 5%. Въпреки това тя предвижда 5% увеличение на оперативните приходи, като предвижда те да възлязат на 1,28 трилиона йени, както е отбелязано в консолидираните резултати.
Бизнес моделът на Sony
Sony Corporation има разнообразен и многостранен бизнес модел, който обхваща няколко ключови сектора, включително електроника, развлечения и финансови услуги. В основата си Sony е известна със своята потребителска електроника, като игровите конзоли PlayStation, фотоапаратите и аудиоустройствата. Тези продукти използват най-съвременните технологии и иновации на Sony, което води до значителни приходи и лоялност към марката.
В сферата на развлеченията Sony Pictures и Sony Music представляват основни компоненти от портфолиото на компанията, произвеждайки филми, музика и друго съдържание, които синергизират с хардуерните ѝ предложения.
Освен това подразделението за финансови услуги на Sony, което включва банкови и застрахователни услуги, допринася за потока от приходи, макар и по-променливо, както се вижда от фискалните колебания. Този интегриран подход позволява на Sony да създава стойност в различни медийни и технологични платформи, като насърчава устойчива бизнес структура, която се възползва от междуотрасловите възможности.