Проблемите на Китай засегнаха и тази модна компания
Една от най-големите компании в Европа изпитва затруднения
Публикувано от Божидар Балевски юли 24, 2024 в Пазари
През последното тримесечие LVMH отбеляза забавяне в ръста на продажбите, тъй като заможните потребители намалиха покупките на чанти Louis Vuitton и модни изделия Christian Dior от висок клас.
Подразделението за мода и кожени изделия на луксозната група, което е най-големият ѝ сектор, отбеляза органичен ръст на приходите от едва 1%, което не отговаря на очакванията на анализаторите и е значително по-малко от ръста от 21%, отчетен през същия период на миналата година. Това подразделение включва престижни марки като Celine, Fendi и Loewe.
Акциите на LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE се понижиха с цели 5,2 % в началото на търговията в Париж, отбелязвайки най-големия спад в рамките на деня от октомври насам. Този спад изтри приблизително 17 млрд. евро (18,4 млрд. долара) от пазарната й капитализация.
В региона, обхващащ Китай, продажбите спаднаха с 14% през тримесечието. Този спад беше донякъде смекчен от големите разходи на китайските туристи в чужбина, особено в Япония, където отслабването на йената увеличи продажбите с 57%.
Според главния финансов директор на LVMH Жан-Жак Гион много от съобразителните китайски потребители отлагат покупките си на луксозни стоки, докато могат да пътуват до Япония, за да се възползват от благоприятния обменен курс. Тази тенденция оказва натиск върху маржовете на печалба на групата.
Икономическа несигурност и въздействие върху различните сектори
LVMH, управлявана от Бернар Арно, третото най-богато лице в света, обхваща около 75 луксозни марки в областта на модата, бижутата, хотелите и алкохолните напитки. В изявление от вторник Арно се позовава на обстановката на икономическа и геополитическа несигурност.
Печалбата на групата от повтарящи се операции през първото полугодие се оказа под прогнозите. Подразделението, включващо търговеца на дребно на козметика Sephora, отбеляза ръст от приблизително половината от очакванията на анализаторите.
Търсенето на шампанско е изправено пред значителен спад, като според Гиони обемите са намалели с двуцифрени числа. LVMH притежава марки шампанско като Ruinart и Dom Perignon. За разлика от тях продажбите на коняк в САЩ се възстановяват, след като бяха засегнати от инфлационния натиск.
Сравнения с други луксозни марки
Последните резултати на LVMH следват разочароващите финансови резултати на швейцарския производител на часовници Swatch Group AG, който отчете 70% спад на печалбата поради срива на търсенето в Китай. По подобен начин Burberry Group Plc издаде предупреждение за печалбата, а компанията майка на Cartier, Richemont, отчете минимален ръст на продажбите, въпреки силните позиции на звеното за бижута.
В сряда производителят на коняк Remy Cointreau SA отчете по-голям от очаквания спад в продажбите, като го отдаде на слабото търсене в САЩ и влошените пазарни условия в Югоизточна Азия.
Доставчиците на луксозни стоки се радваха на рязко нарастване на разходите по време на пандемията, но този бум започна да отслабва през миналата година, особено за марките, насочени към амбициозни потребители. Най-ексклузивните марки, като Hermes International SCA, която ще отчете резултатите за първото полугодие по-късно тази седмица, успяха да устоят по-добре на икономическия спад.