Помните ли телефоните Ericsson? Ето какво се случва с бизнеса днес

Добри ли са резултатите на компанията

Публикувано от Божидар Балевски юли 12, 2024 в Пазари

Мрежовите доставчици, включително Ericsson, се ориентират в трудните пазарни условия, тъй като поръчките намаляват в Северна Америка, където телекомуникационните оператори бяха пионери в разгръщането на новите 5G мрежи. 


Ericsson, шведската компания за телекомуникационно оборудване, обяви в петък, че очаква пазарните условия да останат трудни през тази година поради забавянето на инвестициите в Индия. Въпреки това компанията очаква увеличение на продажбите през втората половина на годината, тъй като доставките в Северна Америка се увеличават.


Финансовите резултати на компанията


През второто тримесечие ключовото звено на Ericsson, занимаващо се с мрежи, отбеляза 11% спад в продажбите, тъй като темпото на развитие в Индия рязко се забави. За сметка на това в Северна Америка продажбите се увеличиха с 20 % на годишна база, благодарение на по-големите клиенти, които увеличиха инвестициите си в мрежи.


Мрежовите доставчици като Ericsson се сблъскват с трудни пазарни условия, тъй като поръчките в Северна Америка намаляват. Телекомуникационните оператори в региона бяха първите, които възприеха 5G, и много от тях сега работят с натрупаните запаси по време на прекъсванията на веригата за доставки след пандемията.


Първоначално Индия навакса изоставането с бързото внедряване на 5G, което подкрепи продажбите, въпреки че е пазар с по-нисък марж. Темпото на работа в Индия обаче се забави по-бързо от очакваното. Сега Ericsson разчита на бъдещ ръст от страна на операторите, които се нуждаят от разширяване на капацитета поради претоварване на мрежата от увеличения трафик.


Въпреки тези предизвикателства се очаква скорошните спечелени договори да подкрепят бизнеса на Ericsson в Северна Америка и да увеличат приходите на компанията през втората половина на годината. По-специално, в края на миналата година компанията си осигури значителен мрежов договор от AT&T на стойност до 14 млрд. долара. Очаква се разгръщането, свързано с този договор, да се ускори постепенно през останалата част от годината.


Ericsson отчете коригиран брутен марж от 46,1 % в звеното си за мобилни мрежи, надхвърляйки прогнозата си от 42-44 %. Това подобрение се дължи на по-добър бизнес микс, по-ранни от очакваните ползи от инвестициите в Северна Америка, по-високи приходи от лицензиране и мерки за намаляване на разходите. За третото тримесечие Ericsson очаква марж от 45% до 47%.


През второто тримесечие компанията отчете нетна загуба, подлежаща на разпределение между акционерите, в размер на 11,13 млрд. шведски крони (1,06 млрд. долара), в сравнение със загуба от 686 млн. шведски крони година по-рано. Продажбите са намалели със 7,1% до 59,85 млрд. шведски крони.


Анализаторите, анкетирани от FactSet, прогнозираха нетна печалба, подлежаща на разпределение между акционерите, в размер на 1,2 млрд. шведски крони при продажби от 58,58 млрд. шведски крони.


Тримесечната печалба бе негативно повлияна от обявената по-рано обезценка в размер на 11,4 млрд. шведски крони, свързана с дъщерното дружество на Ericsson Vonage за облачни комуникации, която не бе включена в прогнозите на анализаторите. Миналогодишната нетна загуба се дължеше на разходи за преструктуриране.


История на Ericsson


Компанията Ericsson, официално известна като Telefonaktiebolaget LM Ericsson, е основана през 1876 г. от Ларс Магнус Ериксон в Стокхолм, Швеция. Първоначално компанията стартира като малка работилница за ремонт на телеграфно оборудване. Въпреки това, разпознавайки потенциала на разрастващата се телекомуникационна индустрия, Ларс Магнус скоро разширява дейността си и до 1878 г. започва да произвежда собствено телефонно оборудване.


В края на XIX и началото на XX век Ericsson бързо разширява дейността си. До 1890 г. компанията установява присъствие в няколко европейски държави, включително Русия и Обединеното кралство. Успехът на Ericsson се дължи на новаторския подход към технологиите и способността му да произвежда висококачествено и надеждно оборудване. Въвеждането на първата автоматична комутационна система през 1923 г. бележи значителен етап, който затвърждава позицията на Ericsson като лидер в телекомуникационните технологии.


След Втората световна война Ericsson продължава да прави нововъведения и да се развива. Компанията разширява продуктовото си портфолио, като включва редица телекомуникационни системи и оборудване. През 50-те години на миналия век Ericsson представя първата в света система за напречна комутация, която прави революция в телекомуникационната индустрия, като подобрява ефективността и надеждността на телефонните централи.


През 80-те години на миналия век с навлизането на мобилните телекомуникации започва нова ера за Ericsson. Ericsson изиграва ключова роля в разработването и внедряването на мобилните мрежи от първо поколение (1G). Експертният опит на компанията в областта на цифровата комутационна технология ѝ позволява да се превърне в ключов играч в разгръщането на 2G мрежите през 90-те години на миналия век, което още повече утвърждава доминиращата ѝ позиция на пазара на мобилни телекомуникации.


С развитието на мобилните технологии Ericsson продължава да бъде водеща компания. В началото на 2000-те години компанията играе важна роля в разработването и внедряването на мобилни мрежи от трето поколение (3G), които позволяват по-бърз пренос на данни и разширени възможности за мобилен интернет. През този период Ericsson също така създава стратегически партньорства и придобива ключови компании, за да засили пазарните си позиции.


С въвеждането на мрежите от четвърто поколение (4G) в края на 2000-те години Ericsson отново демонстрира технологичното си майсторство. Технологията 4G на компанията осигури основата на ерата на мобилния интернет, като поддържаше високоскоростни услуги за пренос на данни и промени начина, по който хората се свързваха и общуваха.


Днес Ericsson е в челните редици на революцията в областта на мобилните мрежи от пето поколение (5G). Компанията е глобален лидер в областта на 5G технологиите, предоставяйки цялостни решения, които позволяват по-бързи скорости, по-ниска латентност и по-голяма свързаност. Ангажиментът на Ericsson към иновациите и научните изследвания я позиционира като ключов играч в продължаващата цифрова трансформация на индустриите по света.


Пътят на Ericsson от малка работилница за поправка на телеграфи до глобален телекомуникационен гигант е доказателство за нейния траен ангажимент към иновациите и високите постижения. С богата история на технологични пробиви и непрестанен стремеж към напредък, Ericsson продължава да определя бъдещето на телекомуникациите, свързвайки хората и бизнеса по целия свят.