Излязоха отчетите на една от любимите компании на всички

Какви са резултатите на тази стрийминг платформа?

Публикувано от Божидар Балевски юли 19, 2024 в Пазари

През второто тримесечие Netflix отбеляза значителен ръст от 34% на абонаментите си, поддържани от реклами, в сравнение със същия период на миналата година. Стрийминг гигантът отчете и 16,5% ръст на платените членства в световен мащаб, достигайки общо 278 млн. Това съобщение е сред последните, в които Netflix предоставя актуализации на данните за броя на членовете си.


Финансови акценти за второто тримесечие


За тримесечието, приключващо на 30 юни, Netflix надхвърли очакванията на Уолстрийт с печалба на акция от 4,88 USD, надхвърляйки прогнозираните 4,74 USD. Приходите достигнаха 9,56 млрд. щатски долара, което е малко над очакваните 9,53 млрд. щатски долара, благодарение на увеличението на средния брой платени членства.


- Печалба на акция: 4,88 долара при очаквани 4,74 долара

- Приходи: 9,56 млрд. долара спрямо очаквани 9,53 млрд. долара

- Общ брой на членствата: 277,65 млн. срещу 274,4 млн. очаквани


Приходите на Netflix отбелязват 17% увеличение в сравнение със същия период на миналата година. Сега компанията очаква ръст на приходите за цялата година от 14% до 15%, което е леко увеличение спрямо предишната прогноза от 13% до 15%.


Нетната печалба за второто тримесечие възлиза на 2,15 млрд. долара, или 4,88 долара на акция, в сравнение с 1,49 млрд. долара, или 3,29 долара на акция, от предходната година.


Бъдещи прогнози и стратегии


От 2025 г. Netflix вече няма да предоставя тримесечни актуализации за броя на членовете или средния приход на потребител, като ще се фокусира върху приходите, оперативния марж и ангажираността като основни показатели.


Акциите на Netflix се възползваха от репресиите срещу споделянето на пароли и въвеждането на по-нискобюджетно ниво, поддържано от реклами. Компанията се насочи към нови стратегии за стимулиране на ръста на приходите, включително стартиране на собствена рекламна платформа и добавяне на спортно съдържание на живо, като например мачове от NFL по време на коледния сезон през следващите три години.


Съизпълнителният директор Тед Сарандос подчерта стойността на съдържанието на живо за повишаване на ангажираността и привличане на рекламодатели. Оригинални програми като „Бриджъртън“ и „Бебешки елен“ продължават да бъдат значителна притегателна сила за абонатите.


Поддържаното от реклами ниво е особено успешно, като на наличните пазари то представлява над 45% от новите абонаменти. Въпреки това Netflix признава, че бизнесът с реклами все още е в начален етап и не очаква да бъде основен двигател на приходите в близко бъдеще. Компанията е изправена пред предизвикателството да увеличи рекламния си инвентар, за да отговори на търсенето на рекламодателите.


Съизпълнителният директор Грег Питърс посочи, че Netflix е на път да постигне целите си за броя на абонатите за 2025 г. и сега ще се съсредоточи върху монетизирането на рекламния си инвентар. С разрастването на рекламната дейност Netflix се стреми да предостави на рекламодателите по-ефективни начини за закупуване на рекламно пространство, което се очаква да доведе до по-нататъшно увеличаване на броя на членовете на рекламното ниво през следващите години.


История на Netflix


Netflix, която сега е глобална развлекателна сила, започва пътя си като скромна услуга за наемане на DVD, преди да промени медийния пейзаж. Ето един поглед към ключовите моменти, които определиха еволюцията на Netflix.


Netflix е основана през 1997 г. от Рийд Хейстингс и Марк Рандолф в Скотс Вали, Калифорния. Съобщава се, че идеята е дошла, след като Хейстингс е бил разочарован от такса за закъснение, която е получил от Blockbuster. Първоначалният бизнес модел е прост, но новаторски за времето си: онлайн услуга за наемане на DVD дискове, при която клиентите могат да наемат DVD дискове по пощата. Компанията стартира уебсайта си през април 1998 г., като предлага модел на плащане за наемане, преди да въведе абонаментна услуга през 1999 г., която позволява на клиентите да наемат неограничен брой DVD дискове срещу фиксирана месечна такса.


В началото на 2000-те години абонатната база на Netflix нараства непрекъснато, благодарение на удобството на наемането по пощата и разширяването на библиотеката със заглавия. Ключовият момент настъпва през 2000 г., когато Netflix предлага да продаде бизнеса си на Blockbuster за 50 млн. долара - предложение, което е известно, че е отхвърлено. По-късно този отказ ще се разглежда като огромна пропусната възможност за Blockbuster.


През 2002 г. Netflix става публична компания с първично публично предлагане (IPO) на NASDAQ под марката NFLX. До 2005 г. компанията доставя милиардния си DVD диск. Въпреки това Netflix вече гледаше напред към следващото голямо нещо: стрийминга.


През 2007 г. Netflix представя услугата си за стрийминг, която позволява на абонатите да гледат филми и телевизионни предавания незабавно на своите компютри. Този ход постави началото на голяма промяна в начина, по който хората консумират медии. Първоначално библиотеката за стрийминг беше ограничена, но бързо се разшири, тъй като Netflix сключи лицензионни договори с големи доставчици на съдържание.


До 2010 г. Netflix стартира услугата си за стрийминг в Канада, с което поставя началото на международното си разрастване. През следващите години Netflix навлиза на множество други пазари, включително Латинска Америка, Европа и Азия.


2013 г. е знакова за Netflix, тъй като през нея се състои премиерата на първия оригинален сериал - „Къща от карти“. Критическият и търговският успех на сериала доказа, че Netflix може да се конкурира с традиционните телевизионни мрежи и холивудските студия в производството на висококачествено съдържание. Този успех беше последван от други популярни оригинални филми като „Оранжевото е новото черно“ и „Странни неща“.


Фокусът върху оригиналното съдържание се отплати, тъй като Netflix бързо се превърна в доминиращ играч в развлекателната индустрия. Компанията продължи да инвестира значителни средства в производството и придобиването на съдържание, като постави особен акцент върху разнообразието и международните програми.


През последните години Netflix разшири дейността си в областта на интерактивното съдържание и спортните предавания на живо, като в същото време усъвършенства своето ниво на стрийминг, поддържано от реклами, за да привлече повече абонати. Въпреки че се сблъсква със силната конкуренция на други стрийминг услуги като Amazon Prime Video, Disney+ и HBO Max, Netflix остава лидер в индустрията с над 278 млн. абонати в световен мащаб към 2024 г.


Netflix се сблъсква с предизвикателства, включително забавяне на ръста на абонатите и засилена конкуренция. Въпреки това компанията се адаптира, като проучва нови източници на приходи, ограничава споделянето на пароли и подобрява технологията си, за да подобри потребителското изживяване.


В перспектива Netflix се стреми да продължи глобалната си експанзия, да произвежда по-разнообразно и висококачествено съдържание и да проучва нови бизнес модели, за да запази водещата си позиция в постоянно развиващия се медиен пейзаж.


Историята на Netflix свидетелства за способността на компанията да въвежда иновации и да се адаптира към промените - от началото на услугата за отдаване на DVD под наем до превръщането ѝ в глобален гигант в областта на стрийминга.