Ben & Jerry’s и Magnum се отделят от Unilever?
Банкери подготвят 9 млрд. евро за покупка на сладоледи
Банкери се подготвят да наберат финансиране на стойност около 9 милиарда евро (9,6 милиарда долара) в подкрепа на потенциална продажба на подразделението за сладолед на Unilever Plc на частни инвестиционни компании, ако компанията реши да не се листва на борсата.
Unilever започна ранни разговори с частни инвеститори по-рано тази година относно потенциална продажба на бизнеса си със сладолед на стойност 15 млрд. паунда (19 млрд. долара), който включва добре познати марки като Ben & Jerry's и Magnum. Въпреки това, компанията наскоро посочи, че отделянето остава най-вероятният начин на действие. Въпреки че плановете за първично публично предлагане напредват, като целта е четвъртото тримесечие на следващата година, според източници, запознати с дискусиите, някои частни инвестиционни компании са оптимистично настроени, че Unilever може да преразгледа продажбата.
Финансиране с ливъридж в процес на работа
За да се подготвят за подобен сценарий, банкерите структурират дългово финансиране на стойност до шест пъти по-висока от очакваните годишни приходи на подразделението в размер на 1,5 млрд. евро. Очаква се този финансов пакет да включва както обезпечен, така и необезпечен дълг, като се използва комбинация от заеми с ливъридж и високодоходни облигации, деноминирани в евро, долари и британски лири, допълват източниците. Тези дискусии остават поверителни и Unilever отказва коментар.
Тези усилия за финансиране подчертават желанието на банкерите да се възползват от доходоносните такси, свързани с изкупуванията с ливъридж. След като лихвените проценти започнаха да намаляват и апетитът за риск се възстанови, финансирането на изкупувания отново е печеливш сегмент за инвестиционното банкиране, особено след забавянето на дейността по сливания и придобивания през 2024 г.
Пазарни сигнали от конкурентите
На пазара на финансиране наскоро се наблюдаваше силна активност с рефинансирането на Froneri, конкурентен производител на сладолед, подкрепен от PAI Partners и Nestlé SA. Рефинансирането, включващо множество валути, привлече силен инвеститорски интерес и беше оценено по-конкурентно от очакваното, което е сигнал за нарастващ апетит сред инвеститорите в дълг с ливъридж.
Инвеститорите също така са запознати с предишните продажби на Unilever, като са финансирали сделки като продажбата през 2017 г. на бизнеса си с продукти за мазане (сега Flora Food Group) на KKR & Co. и продажбата през 2021 г. на бизнеса си с чай, ekaterra, на CVC Capital Partners.
Стратегически ходове за рационализиране на операциите
Потенциалното разделяне на бизнеса със сладолед на Unilever е част от по-широката стратегия на компанията за рационализиране на портфолиото ѝ - процес, който набра скорост след защитата ѝ срещу офертата за поглъщане от 2017 г. от Kraft Heinz Co. Отделянето би представлявало значителен етап в усилията на Unilever да се преориентира към основните операции, като същевременно се възползва от стойността на емблематичните си марки сладолед.
Тъй като се обсъждат както първично публично предлагане, така и частна продажба, крайното решение ще определи бъдещето на един от най-разпознаваемите бизнеси за сладолед в света и неговата позиция в променящия се пазарен пейзаж.