Apple намалява амбициозните си планове за пускане на филми в кината
Последните филми на Apple се оказаха пълен провал
Публикувано от Божидар Балевски окт 01, 2024 в Пазари
Apple Inc. коригира подхода си към пускането на филми, като намали първоначалния си план да изразходва 1 млрд. долара годишно за филми, които да бъдат пуснати в кината, след поредица от неубедителни резултати в боксофиса. Филми като *Вълци*, в който участват Джордж Клуни и Брад Пит, първоначално бяха предвидени за широко разпространение в кината, но сега ще имат ограничени прожекции в кината, преди да станат достъпни на Apple TV+ от 27 септември.
Решението идва, след като няколко високобюджетни продукции на Apple, сред които филмите на Мартин Скорсезе “Убийци на цветна луна”, “Наполеон”, “Аргайл” и “Покажи ми луната”, не успяха да оправдаят очакванията на боксофиса.
Бюджет на дадения филм (бял стълб) и приходи от дадения филм (черен стълб)
Източник: The Numbers
Apple планираше да пусне “Вълците” в хиляди кина по света, но сега компанията се ориентира към по-консервативен подход. Занапред тя ще дава предимство на стрийминга на основните си заглавия и ще ограничи разпространението в кината до няколко избрани филма.
Първоначално Apple възнамеряваше да пуска по няколко блокбъстъра годишно в кината, но сега няма да се върне към широкото разпространение в кината до юни 2025 г. с “F1”, филм с Брад Пит в ролята на бивш пилот от Формула 1. Тази промяна отразява преразгледаната стратегия на Apple, насочена към управление на разходите, както бе съобщено по-рано през юли от Bloomberg. Компанията, ръководена от Зак Ван Амбърг и Джейми Ерлихт в своите холивудски операции, все още се ангажира да продуцира около десетина филма годишно, повечето с бюджет под 100 млн. долара. Въпреки това Apple ще продължи да поема няколко високобюджетни проекта годишно, като “F1”, докато филми като “Wolfs” ще бъдат промотирани като стрийминг издания.
Тази корекция отразява подобни стъпки на други големи стрийминг компании. Например Netflix и Amazon също преоценяват филмовите си стратегии. Netflix, която харчеше милиарди, за да създаде обширен списък от филми, сега се фокусира върху намаляване на разходите и намаляване на броя на проектите, които разработва. В същото време Amazon, под ръководството на бившия изпълнителен директор на Warner Bros. Кортеней Валенти, се насочва към около 25 филма годишно, като съчетава пускането на филми по кината и стрийминг. Въпреки това, подобно на Apple и Netflix, Amazon все още не е пуснала голям касов хит.
Тези промени в стратегията накараха мнозина в Холивуд да се запитат дали технологичните компании не използват пускането на филми в кината предимно като маркетингов инструмент за стрийминг платформите, вместо да преследват касови печалби. Театрите, които се борят да се възстановят от пандемията, бяха силно засегнати от тези промени, тъй като разчитаха на големите технологични фирми да помогнат за съживяването на индустрията.
Бъдещата филмова стратегия на Apple зависи от представянето на “F1”, за който се съобщава, че има бюджет от над 300 млн. долара. Филмът, за чието разпространение Apple си партнира с Warner Bros., може да постави нов критерий за успеха на компанията при пускането на филми в кината. Въпреки несигурността, едно е ясно: докато технологичните гиганти направиха революция в телевизията, като я преместиха онлайн, те все още се ориентират в сложността на филмовата индустрия.