Невероятните начини, по които Nike използва Metaverse, Web3 и NFTs
Спортният производител Nike винаги е бил в челните редици на цифровата трансформация. Изкуственият интелект (AI), електронната търговия и технологиите за преживяване в магазините са неразделна част от стратегията на марката от много години. Напоследък се стреми да се възползва от вълнението около нови концепции като метавселената, NFT и Web3. Ето преглед на някои от начините, по които Nike използва тези технологии, за да остане актуална и на върха на иновациите.
Nike и метавселената
Nikeland е специално изградено пространство на Nike, което използва платформата Roblox, за да позволи на феновете на марката да се срещат, да общуват, да участват в промоции и да се ангажират с цяла гама от преживявания на марката.
"Метавселена" е термин, с който се описват новите виртуални светове, базирани на платформи, които потребителите изследват и взаимодействат с тях като свои аватари. Разбира се, винаги са съществували виртуални пространства, в които потребителите могат да играят игри, да общуват и да се социализират или да работят. Това, което прави метавселената различна, е, че можем да правим всяко или всички тези неща, както и много други, в рамките на една постоянна среда и набор от правила.
Според Nike 7 милиона посетители са прекарали време в Nikeland, откакто той стартира през ноември 2021 г. Докато са били там, те са имали възможност да се насладят на изяви на спортни звезди, включително Леброн Джеймс, както и да закупят ексклузивни цифрови продукти, с които да украсят своите аватари. Артикулите не са ограничени до Nikeland и могат да бъдат носени, когато аватарите им пътуват в други среди на Roblox - по същество превръщайки посетителите в посланици на дигитални марки. Те могат също така да изпробват своите реакции и стратегически умения с редица игри, като имат възможност да спечелят още повече продукти и награди.
Всеки посетител на Nikeland се превръща и в стопанин на своя "двор" - лично пространство в Nikeland, което може да се използва за показване на колекционерски предмети и да се декорира според индивидуалността му.
Nike е водеща марка, която демонстрира, че идеята "продавай начина на живот" може да работи също толкова ефективно в дигиталния свят, колкото и в реалния. По този начин Nike успешно трансплантира способността си да култивира стремеж към успех във виртуалното пространство, както по отношение на желани, модерни продукти, които потребителите могат да притежават, така и чрез състезания, предизвикателства и възможност за показване на високи резултати и постижения. Това означава, че тя служи като чудесна демонстрация на марка, която е съгласувала цифровата трансформация със съществуващата си идентичност и идеали.
Web3 и NFT
Nike също така много бързо се възползва от тенденцията на NFT. Това са токени, които живеят в блокчейн и могат да се използват за създаване на цифрови активи, които по същество са уникални и единствени по рода си. Докато повечето цифрови елементи (например изображение в JPG или мелодия в MP3) могат да бъдат дублирани безкрайно много пъти, NFT е уникално парче цифрови данни, което може да бъде прикрепено към всеки друг цифров елемент, като теоретично придава тази уникалност на елемента.
Nike демонстрира, че е запалена по идеята за NFT през декември миналата година, когато закупи RTFKT Studios, производител на колекционерски NFT от "следващо поколение". Не е трудно да се разбере привлекателността на студиото за производителя на спортни облекла, когато научите, че то е успяло да продаде 600 чифта NFT маратонки само за шест минути, на обща стойност 3,1 млн. долара.
Първата колекция от маратонки NFT на Nike, създадена съвместно с RTFKT Studios, се нарича CryotoKicks Dunk Genesis и след като ги притежават, потребителите могат да ги персонализират с помощта на "кожни флакони". Тези флакони могат да бъдат създадени от различни дизайнери, като добавят специални ефекти и шарки към базовите маратонки.
Това е индикация, че Nike ясно разбира стойността на персонализацията за днешните потребители - особено за по-младите представители на хилядолетието и поколението Z, много от които ценят уникалните, единствени по рода си или персонализирани предмети пред идентичните, масово произвеждани стоки.
Ако и вие искате да се потопите в този нов и вълнуващ свят, изпълнен с безкрайни възможности, обучението “Езикът на NFT и Web 3.0 света” ще ви помогне да разберете всичко свързано с NFT и Web 3.0 света и как можете да спечелите в него.
Иновативни магазини
Последните приключения на Nike в областта на цифровата трансформация не се ограничават само до виртуалния и цифровия свят. Нейните реални магазини също се превръщат във витрини за начините, по които марката използва новите технологии.
Във водещия магазин в Ню Йорк идеята е, че насърчаването на потребителите да се ангажират с марката и да я опознаят чрез спорт и технологии е също толкова важно, колкото и насърчаването им да купуват продукти. Те могат да стрелят на обръч на бейзболното игрище в магазина, оборудвано с камери и видеоекрани за заснемане и възпроизвеждане на акценти в реално време. Или могат да се поизпотят на бягаща пътека, която симулира бягане на открито. Те могат също така да персонализират обувките, за да изглеждат както им харесва, преди да ги купят, и да получат съвети от инструктори и треньори, които са винаги на разположение.
Ключовата дума тук е опит. В свят, в който потребителите казват, че положителното преживяване с дадена марка е по-важно от фактори като цената, когато става въпрос за вземане на решение за покупка, Nike се надява, че технологията ще създаде незабравими преживявания при пазаруване и отдих, които ще изградят силни връзки между клиентите и марката. Това ще означава, че те ще бъдат по-склонни да търсят известното лого swoosh следващия път, когато се озоват на пазара за спортни стоки - реални или виртуални.
Източник - forbes